Skoda s-ar putea retrage din China

Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay

Skoda Auto ia în calcul retragerea de pe piaţa din China. 

Skoda Auto, divizie a grupului Volkswagen, ia în considerare retragerea din China, urmând ca anul viitor să fie anunţată decizia finală, a anunţat directorul general Klaus Zellmer într-un interviu acordat săptămânalului german Automobilwoche, transmite Reuters.

"Concurenţa este extrem de intensă acolo, deci vom lua în considerare, alături de partenerul din societatea noastră mixtă chineză, cum vom proceda", a explicat Zelmer.

Acesta a adăugat: "Dacă vrem să ne concentrăm energia, merită să analizăm toate scenariile şi apoi să luăm o decizie".

Producătorul auto ceh Skoda ar putea, pur şi simplu, să ia în considerare vânzarea de maşini în China în loc să le producă acolo, a declarat Zellmer. Acesta a indicat că în acest moment Skoda vrea să se concentreze mai mult pe piaţa auto din India.

Oficialii Volkswagen nu au răspuns solicitărilor de a comenta informaţia, scrie Agerpres. 

Volkswagen amână construcţia fabricii de baterii pentru maşini electrice în Europa de Est

Grupul german Volkswagen a amânat cu câteva luni decizia privind locul în care va fi amplasată fabrica din Europa de Est unde ar urma să fie produse baterii pentru vehicule electrice din 2027, informează Radio Prague.

Într-o declaraţie pentru agenţia cehă de presă CTK, Pavel Jína, purtătorul de cuvânt al Skoda (subsidiară a Volkswagen), a explicat că nu este nevoie de o decizie rapidă în contextul actualei crize din energie. Skoda este cel mai mare exportator din Republica Cehă.

Iniţial, Volkswagen urma să anunţe decizia privind locul unde va fi construită fabrica vineri, 16 decembrie.

Volkswagen vrea să devină cel mai mare furnizor mondial de vehicule electrice la mijlocul acestui deceniu şi în acest sens a dezvăluit o strategie care prevede construcţia a şase fabrici de celule de baterii pentru vehicule electrice în Europa până la finele acestui deceniu. Una din uzine, care ar urma să fie inaugurată în 2027, va fi construită în Europa de Est, iar Ungaria, Polonia, Slovacia şi Cehia concurează pentru această unitate. Împreună, cele şase fabrici de baterii din Europa ale Volkswagen vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.

Thomas Schaefer, directorul general al brandului Volkswagen, avertiza luna trecută că investiţiile în proiectele industriale din Germania şi UE, cum ar fi fabricile de celule de baterii pentru vehiculele electrice, vor fi nefezabile dacă autorităţile din regiune nu reuşesc să ţină sub control preţul ridicat al energiei pe termen lung.

"Dacă nu reuşim să gestionăm, rapid şi fiabil, o reducere a preţurilor la energie în Germania şi în Europa, investiţiile în industriile mari consumatoare de energie sau în noi fabrici de celule de baterii vor fi practic nefezabile şi investitorii se vor orienta spre alte destinaţii", a scris Thomas Schaefer într-un mesaj pe LinkedIn, conform Agerpres. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel