Șmenurile din primării, un motiv pentru care pleacă multinaționalele din România

oradea transport public
oradea transport public

Într-un comunicat semnat de președientele Federației Operatorilor Români de Transport, Augustin Hagiu, sunt date ca exemple situațiile din Ploiești și Satu Mare. Iată comunicatul difuzat de FORT:

”Federația Operatorilor Români de Transport a desfasurat in ultimele doua saptamani un studiu la nivel national ce vizeaza raporturile dintre agentii economici si autoritatile locale si judetene. In urma acestui studiu a iesit in evidenta faptul ca principala cauza cu impact negativ asupra mediului de afaceri este aceea a politizarii excesive coroborat cu interesele personale ale unor alesi locali si judeteni. Unul din fenomenele cel mai des intalnite este acela al transportului cetatenilor din localitatile urbane si rurale catre multinationalele ce desfasoara activitati industriale limitrofe. Cu toate ca, pentru transportul populatiei catre locul de munca, operatorii de transport participa la licitatii investind sume consistente in dotarea cu mijloace de transport pasageri, dupa semnarea contractelor, autoritatile judetene intarzie sau chiar refuza eliberarea licentelor de traseu catre firmele lipsite de parghii politice. Totodata primariile si consiliile locale refuza sa elibereze avize pentru statii in cazul curselor speciale regulate, punand in dificultate atat propriii cetateni ce vin sau pleaca la munca cat si angajatorii acestora (multinationalele). Astfel un operator de transport implicat direct intr-un contract comercial cu o multinationala este pus in imposibilitatea de a-si respecta contractul ulterior semnarii acestuia.

La Ploiesti, de aproximativ 3 luni primarul orasului refuza sa reglementeze problema statiilor in contextul in care mii de cetateni se deplaseaza zilnic catre zonele industriale limitrofe orasului (printre cele mai mari din tara). Refuzul vine ca urmare a intereselor Regiei Autonome de Transport Public din subordinea consiliului local (societate in continuu pe pierdere) ce doreste cu orice pret sa oblige multinationalele din platformele industriale sa renunte la contractele cu operatorii privati.

O alta situatie la fel de grava intalnim la Satu Mare acolo unde un consilier judetean PDL, â ce detine si doua firme de transport persoane, a pierdut contractul cu o multinationala cu mii de angajati ce activeaza in zona. Pentru ca serviciile de transport personal au fost castigate de o firma concurenta, prin parghiile politice specifice, domnul consilier judetean a comandat controale saptamanale de la Autoritatea Rutiera Romana in incercarea de a intimida firmele concurente.

Ne intrebam cum este posibil ca nimanui sa nu ii “sara in ochi” faptul ca un consilier judetean este intr-un conflict de interese major, amenintand nestingherit in stanga si in dreapta fara ca cineva sa intervina?

Federatia Operatorilor Romani de Transport a inaintat un memoriu domnului Ministru de Interne - Traian Igas, solicitand totodata o intrevedere pentru lamurirea acestor fenomene.

Companiile multinationale parasesc Romania pentru ca s-au saturat de potentatii politici locali, de presiunile politice la nivel local si judetean si de faptul ca in Romania este aproape imposibil sa desfasori relatii comerciale normale fara ingerinta politica.

Operatorii de transport disperati cer ca macar aceste contracte incheiate cu entitati private sa fie lasate sa se deruleze fara piedici pentru ca altfel treptat companiile private neimplicate politic din Romania, ce asigura locuri de munca si venituri la bugetul de stat vor inceta activitatile”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel