Poliția Română atrage atenția asupra unei escrocherii la care poate cădea victimă orice român.
Poliţia Română avertizează cu privire la un nou tip de înşelăciune a consumatorilor de energie: este vorba despre mesajele de tip SMS cu privire la deconectarea de la reţeaua de energie electrică pe motiv de neplată. Companiile de energie şi poliţiştii îi îndeamnă pe cei care primesc astfel de mesaje să nu răspundă şi să nu acceseze link-urile din aceste sms-uri. Orice mesaj provenit de la o altă sursă decât cele oficiale ale companiilor de energie poate reprezenta o formă de activitate infracţională.
Scopul acestor mesaje de tip phishing este obţinerea unor date confidenţiale cum ar fi datele de acces pentru aplicaţii de tip bancar sau informaţii referitoare la carduri de credit, citează Rador.
DCNews a mai scris despre acest subiect, în urma alertei primite de o companie din energie, dar se pare că situația nu este punctuală.
Iată ce anunța compania la acel moment:
Nu accesați link-ul din SMS
”Electrica Furnizare anunță existența unei tentative de fraudă prin mijloace de plată electronice ce constă în transmiterea de notificări către clienți, via aplicații de mesagerie și/sau SMS, cu privire la deconectarea de la rețeaua de energie electrică pe motiv de neplată, aceștia fiind îndemnați să acceseze un link pentru a plăti soldul restant. Electrica Furnizare se delimitează de orice mesaj trimis clienților săi care îndeamnă la efectuarea plății prin accesarea de link-uri” anunță Electrica Furnizare, într-un comunicat de presă.
Apelați doar la modalitățile cunoscute de plată a facturilor
”Electrica Furnizare nu a solicitat și nu va solicita, prin intermediul aplicațiilor de mesagerie și/sau SMS, realizarea de plăți prin accesarea de link-uri, compania încurajând clienții să utilizeze canalele oficiale de plată, cunoscute și promovate constant în rândul acestora: MyElectrica, ATM-uri, terminale de plată, internet banking, virament bancar, agențiile și sucursalele băncilor partenere, punctele de plată Paypoint, centrele de plată un-doi ale Mobile Distribution, serviciul Westaco Express. Toate modalitățile de plată a facturilor emise de Electrica Furnizare pot fi consultate pe site-ul oficial, aici” mai anunță sursa citată.
Sfaturi pentru a nu cădea în capcana escrocilor
”Pentru a evita să devină victime ale unui fraude prin mijloace de plată electronice, Electrica Furnizare le recomandă clienților săi următoarele:
Să nu ia în considerare și să nu acceseze link-uri de plată sugerate în comunicări transmise via aplicații de mesagerie și/sau SMS;
Să nu introducă date cu caracter personal sau să efectueze plăți în pagini nesecurizate” mai transmite Electrica.
”O pagină securizată se poate identifica căutând simbolul sub formă de lacăt închis, afișat de browser-ul utilizat, precum și prezența literei „s” (reprezentând termenul „secure” – în condiții de siguranță) la începutul adresei site-ului: „https://”. Aceste elemente indică utilizarea de către site a unei conexiuni securizate, astfel încât informațiile despre tranzacție nu sunt divulgate către terți. Dacă aceste elementele nu sunt disponibile, plata trebuie abandonată. Clienții care suspectează primirea unor mesaje ce se pot încadra la categoria fraudă prin mijloace de plată electronice sunt rugați să informeze compania la adresa de e-mail: [email protected]” conchide sursa citată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News