Un incendiu a izbucnit vineri dimineață, la intrarea în stația Oradea Vest, la trenul Regio 3331 Arad – Oradea.
Toți călătorii și personalul feroviar au fost evacuați. Trenul care a ars ca o torță a fost fabricat în anul 1937.
„Apelul care sesiza producerea evenimentului a fost primit în dispeceratul ISU Bihor, la ora 06.25, la fața locului fiind mobilizate imediat, cinci echipaje de pompieri militari din cadrul Detașamentelor 1 și 2 Oradea cu două autospeciale de lucru cu apă și spumă, două autospeciale tip ABROLL , o ambulanță SMURD tip B2 și o autospecială de primă intervenție și comandă. În momentul sosirii forțelor de intervenție la locul evenimentului, în vagoane nu se afla nicio persoană, toți pasagerii (aproximativ 20), autoevacuându-se în siguranță, iar flăcările se manifestau violent la nivelul întregului tren. Echipajele de pompieri au localizat și lichidat incendiul în jurul orei 07.20, iar în momentul de față acționează pentru înlăturarea efectelor negative ale evenimentului”, a precizat ISU Bihor.
Horaţiu Cosma (USR) care a ocupat, în trecut, funcția de secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a tras un semnal de alarmă după ce am fost la un pas de o nouă tragedie.
„Trenurile în România iau foc mult prea des. Din fericire, azi, la Oradea, nimeni nu a fost rănit. Dar nu putem să stăm la mila sorții. Chiar putem face ceva! Mai exact, Grindeanu ar putea. Dar nu vrea!
Din păcate, cu Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor, astfel de știri au intrat în rutină: locomotive defecte în mijlocul câmpului, trenuri care ard, linii pe care abia se mai circulă cu restricții majore.
I-am lăsat în 2021 un PNRR la cheie, care prevede 4 miliarde de euro pentru modernizarea căilor ferate din România și pentru achiziția de trenuri noi. Au trecut doi ani și nu a început nicio modernizare. Nu s-a semnat niciun contract pentru trenuri. Nici măcar nu s-a deranjat să lanseze licitațiile pentru reînnoirea magistralelor Constanța - Mangalia, Reșița - Voiteg sau Giurgiu - Videle. Toate cu finanțare asigurată din PNRR.
Pe celelalte proiecte finanțate din fonduri europene clasice, șantierele avansează mai lent ca trenurile, iar miile de restricții de viteză de pe toată rețeaua feroviară primesc bani de semințe de la Grindeanu. Sunt miliarde de euro disponibile pentru calea ferată românească. Însă prin tot ce face, Sorin Grindeanu își bate joc de ei și împinge sistemul feroviar din România pe marginea prăpastiei”, a zis Horațiu Cosma.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu