Şoferii români pot fi acum amendaţi pe baza filmărilor realizate cu camerele de bord, în urma unei plângeri la poliţie. Regula este bună, spune Titi Aur, dar incompletă.
"Ce se întâmplă cu camerele de bord? Se pot utiliza imaginile, însoţite de o declaraţie a celui care a depus imaginile, ca în cazul în care se constată că sunt trucate, să nu mai poţi da înapoi. Când declari că sunt autentice, îţi asumi răspunderea. Ce nu spune ordonanţa este pedeapsa pe care o riscă cel care dă imagini trucate. S-ar putea să vin eu cu imagini trucate, dau declaraţie, şi dacă mă prinde ce îmi face? Ar fi trebuit să fie acolo ceva, amendă penală, închisoare, etc. Ca să nu îmi convină să mă duc cu trucaje.
Acum, care e avantajul acestei reguli? Marele avantaj nu este ăla că cineva va fi sancţionat. Asta e în regulă oricum. Marele avantaj va fi că cel care îşi asumau riscuri vor avea o reţinere, mai ales la faptele grave. La şicanări, la trecutul căii ferate. Şi rezervă constă în întrebarea asta: dacă mă filmează cineva?
Va exista şi această sperietoare, practic. Doar că eu aş propune să extindem către asiguratori această sperietoare. De ce? Pentru că asiguratorii, fiind privaţi, şi sunt în stare să aibă detectivi foarte buni când vorbim de sume mari... Ei află când se declară fals o anumită pagubă. Eu aş extinde zona asta de aparat de securitate al asiguratorilor, pentru a procesa informaţiile despre cei care fac abateri în trafic, ca să poată facă o diferenţă foarte mare între şoferii buni şi cei răi. Cei răi să plătească foarte mult, iar cei buni mai puţin. Dacă ei au de primit o sumă, de ce să ia la fel de la toţi? Cei care fac abateri vor spune că le convine, că toată lumea dă la fel. Iar şoferul care nu face accidente plăteşte mult, el e cel care suportă. Aici cred eu că se poate lucra. Sunt ţări care fac asta. Avem motive să facem asta. Suntem cu cel mai mult sânge pe şosea, cheltuim cei mai mulţi bani de la stat pe despăgubiri. 3,3 miliarde de euro pe an pentru victimele accidentelor", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
„Acea cameră va înregistra numărul de înmatriculare, va face o verificare automată în baza de date, va identifica proprietarul, îi va comunica proprietarului o notificare prin care i se va cere să comunice datele persoanei căreia a încredințat autovehiculul, se va face acest schimb de corespondență iar când Poliția a primit datele celui care a condus autovehiculul respectiv, i se va aplica procesul verbal de contravenție”, a explicat la DigiFM cms. Alexandru Popa, ofițer specialist în cadrul Direcției Rutiere a IGPR.
Concret, şoferii pot fi sancţionaţi doar dacă au depăşit viteza maximă legală, dacă au depăşit coloana de vehicule oprite la semafor sau la trecerea cu calea ferată, dacă nu au respectat regulile privind circulaţia pe benzi, dacă nu au respectat culoarea semaforului, dacă nu au respectat regulile privind trecerea la nivel cu calea ferată sau dacă au avut un comportament agresiv în trafic.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu