Consiliul de Miniştri ai Transporturilor din Uniunea Europeană a adoptat joi, la Bruxelles, propunerea de Directivă privind facilitarea aplicării transfrontaliere a sancţiunilor privind siguranţa rutieră, informează Ministerul Transporturilor.
"În România în acest moment nu se pot pune în executare procesele verbale de contravenţie, devenite titlu executoriu, pentru cetăţenii străini care au încălcat normele de circulaţie. Sunt 37.000 de procese verbale de contravenţie întocmite cetăţenilor străini care, în calitate de conducători auto, comit încălcări ale legislaţiei rutiere" a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Abaterile pentru care vor fi aplicate prevederile directivei sunt: depăşirea vitezei, neutilizarea centurii de siguranţă, neoprirea la culoarea roşie a semaforului, conducerea vehiculului în stare de ebrietate sau sub influenţa drogurilor, neutilizarea unei căşti de protecţie, conducerea pe banda destinată urgenţelor, utilizarea telefoanelor mobile sau a altor mijloace de comunicaţii în timpul condusului. Conform directivei, Comisia Europeană va posta pe website-ul său un rezumat, în limba oficială a fiecărui stat membru, referitor la legislaţia rutieră naţională, în vigoare, ce face obiectul prezentului proiect de directivă.
“Aplicarea acestei directive va contribui la reducerea numărului de victime pe drumurile din România, acest nou instrument de prevenţei urmând să determine responsabilizarea şoferilor şi eliminarea discriminării pozitive în favoarea şoferilor nerezidenţi. În prezent în România nu se pot pune în executare procesele verbale de constatare a contravenţiilor, devenite titlu executoriu, săvârşite de cetăţenii străini care au comis o încălcare a legii O.G. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice pe teritoriul României şi vorbim aici de 37.000 de procese verbale de contravenţie întocmite cetăţenilor străini care, în calitate de conducători auto, comit încălcări ale legislaţiei rutiere.”, a declarat ministrul Anca Boagiu.
Boagiu a mai spus că, pentru a pune în aplicare directiva, statele membre, inclusiv România, trebuie să realizeze un sistem IT integrat.
Totodată, ea a afirmat că viitoarele autostrăzi din România vor dispune de o tehnologie modernă prin care se vor instala sisteme de detectare a accidentelor şi de monitorizare a traficlui.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News