Şoferul lui Iulian Popescu, prefectul de Gorj, a fost lăsat fără permis de conducere pentru folosirea ilegală a girofarului. Politicianul a spus că acesta era în funcţiune pentru că erau în întârziere la audienţele cu cetăţenii.
La jumătatea săptămânii, şoferul prefectului de Gorj a fost oprit de poliţie pentru că avea girofarul în funcţiune, la intrarea în municipiul Târgu Jiu. Agenţii de la faţa locului au constatat că acesta era folosit în mod ilegal şi au sancţionat şoferul prin suspendarea permisului. Concret, girofarul folosit nu era unul conform, ci unul cumpărat de pe piaţă.
În maşină se afla şi prefectul Iulian Popescu, care a motivat folosirea girofarului.
"Este adevărat, șoferul instituției are permisul suspendat. Este o persoană cu experiență, lucrează de peste 30 de ani în Prefectură. Ne întorceam din județ și eram în întârziere la audiențe. Era prima mea zi de audiențe cu cetățenii, de la instalarea în funcția de prefect și nu voiam să ajung târziu, astfel că a fost folosit girofarul.
Legislația este neclară cu privire la utilizarea girofarului. Am cerut un punct de vedere concret, iar până când voi primi informații precise pe acest subiect am decis ca în mașina pe care o folosesc eu să nu se mai utilizeze semnalizarea luminoasa specifică", a declarat acesta, citat de Adevărul.
Titi Aur, specialist în conducere defensivă, a explicat, în exclusivitate pentru DC NEWS, importanţa unor astfel de cursuri pentru "purtătorii de girofar". Acesta a vorbit, însă, şi de un proiect de lege care se află pe masa Parlamentului, dar pentru care MAI a dat aviz negativ.
"E mai mult de atât. Pot să vă spun mai multe, din păcate. Şi vă spun asta puţin revoltat. Pentru că în Parlament există o lege, un proiect, care prevede două lucruri principale. Unu, toţi şoferii din România care vor să facă un curs de conducere defensivă să poată să deducă acel curs din impozite, fie pentru companii fie pentru privaţi. Al doilea punct important este că toţi purtătorii de girofar, termenul este 'cei cu regim special de deplasare', să fie obligaţi să facă un astfel de curs la fiecare trei ani. Ce credeţi că a venit? A venit punctul de vedere al MAI către acest proiect de lege care spune că nu e nevoie de aşa ceva, că nu este necesar şi că nu trebuie. Din păcate!
În acelaşi timp, există un ordin intern în MAI conform căruia angajaţii MAI ar trebui să facă la fiecare 5 ani un program de pregătire. Dar asta nu se întâmplă. În toată lumea, în toată Europa civilizată, toţi cei cu regim special de deplasare, care se deplasează mai repede şi fără a respecta neapărat regulile, sunt obligaţi prin lege să facă un curs special de pregătire! De ce? Pentru că atunci când mergi cu maşina fără să respecţi regulile, eşti mai expus la a pierde controlul maşinii. Este normal să ştii mai multe atunci despre dinamica maşinii, despre frânare, despre derapare, chiar şi despre defecţiuni tehnice.
În momentul de faţă, purtătorii de girofar, indiferent de unde sunt, nu fac niciun fel de pregătire suplimentară în România. Au dreptul să se deplaseze cu viteză mai mare şi normal că această situaţie duce la cele 1800 de accidente anuale ale MAI. Nu înseamnă aici doar cele spectaculoase, ci toate, cu tamponări, răsturnări, orice. Din când în când, se întâmplă şi astfel de lucruri! Cauza unei astfel de situaţii este, de cele mai multe ori, neştiinţa sau neconştientizarea pericolului la care se expune şoferul când este peste limita legală. Aceste lucruri nu le poţi învăţa decât într-un cadru organizat", a declarat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News