EXCLUSIV  Soluție de economisire a energiei. Profesorul Stoica: Ne-ar ieși KWh la un leu, nu la 5 lei

Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels

Profesorul Virgil Stoica, conferențiar universitar la Universitatea Politehnică din Timișoara, a vorbit despre o soluție de economisire a energiei.

Profesorul Virgil Stoica a expus o soluție de a economisi energie prin utilizarea motorului cu ardere internă și pentru a produce căldură, și pentru a produce curent electric.

„Care motor se va impune din punct de vedere economic?“, a întrebat Val Vâcu.

„Depinde la ce ne uităm! Dacă mă uit la prețul kilowatt-ului, pot să spun că e mai rentabil să producem, în acest moment, căldură și curent electric cu motor cu ardere internă“, a spus Virgil Stoica.

„Deci să ne încălzim cu motorină“, a punctat Val Vâlcu.

„Cu motorină! Dacă producem acum, noi chiar am făcut un calcul de acest gen, un motor cu ardere internă ar putea să producă și curent, și ardere internă în același timp, dacă recuperăm căldura și o folosim să ne încălzim, ne-ar ieși KWh la un leu, cu motorină și benzină cumpărată de la pompă“, a precizat Virgil Stoica.

„Dacă producem doar curent electric cu aceste generatoare, ieșim la 5 lei KWh, nu-s rentabile. Dacă folosim să recuperăm căldura și să ne folosim de ea, ajungem la 1 leu KWh“, a adăugat profesorul.

„Păi există sistemul de co-generare din termocentrale. Cât ar costa un astfel de sistem? Generatoarele electrice, și-a mai luat câte unul pe la țară, nu costă prea mult, însă dacă ar fi adaptate să producă și căldură?“, a punctat Val Vâlcu.

„Aici este problema. Există centrale murale, similare cu cea pe care o avem noi doar că este pe motor cu ardere internă și produc curent electric de ordinul puterii instalate la 1-2 KW și termic undeva la 9-12 KW termici legate direct la conducta de gaz. Din calculele pe benzină și motorină, iese la 1 leu KWh dacă recuperăm totul de la motorul respectiv. Există soluții pe piață, dar nu suntem obișnuiți că nu știm ce ne așteaptă. Toată lumea e în derivă“, a concluzionat Virgil Stoica.

Youtube video image

Motorul cu hidrogen. Șansele pentru a fi utilizat pe scară largă. Profesorul Virgil Stoica: Are o putere de trei ori mai mare decât motorina

Virgil Stoica a explicat ce modificări ar presupune folosirea hidrogenului pentru propulsia autovehiculelor: 

”Există două variante - fie folosim în continuare motorul cu ardere internă, pe care o să-l alimentăm cu un amestec format din hidrogen și aer, fie pilele de combustie. În primul caz, singurul lucru pe care îl schimbăm este rezervorul și mici modificări la sistemul de alimentare”.

Profesorul Stoica opinează că cel mai probabil se va merge pe varianta a doua, a pilelor de combustie. ”În cazul pilelor de combustie, are loc o reacție între hidrogen și oxigenul din aer și se produce direct curent electric”.

Jurnalistul Val Vâlcu remarcă dificultatea cu care avansează cercetările în acest domeniu.

”Am văzut că racheta Artemis nu a putut fi lansată pentru că se scurgea hidrogenul. Dacă la un proiect de 20 de miliarde de dolari nu merg lucrurile așa de bine, la mașina noastră de 20 de mii de euro, cum putem fi siguri că amestecul de hidrogen nu explodează în rezervor, că nu se scurge în timpul mersului” (citește continuarea AICI).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel