Antreprenorii români consideră că prețurile serviciilor vor suferi schimbări, estimând creşteri cuprinse între 10% şi 30%.
Antreprenorii anticipează noi scumpiri ale produselor şi serviciilor, majoritatea estimând creşteri de preţuri cuprinse între 10% şi 30%, potrivit unui sondaj realizat recent de Consiliul Naţional al IMM-urilor din România.
"Întrebaţi dacă, în contextul actual, anticipează noi scumpiri ale produselor/serviciilor lor, 92,5% din antreprenori au răspuns că =DA=. Dintre antreprenorii care au răspuns cu "Da" la întrebarea anterioară, 77,1% vor creşte între 10-30%, 14,3% vor creşte sub 10% şi 8,6% vor creşte sub 10%", se arată într-un comunicat al CNIPMMR transmis luni Agerpres.
În context, 47,5% au afirmat că au posibilitatea creşterii salariului minim al angajaţilor lor cu 200 lei neimpozitabili, în perioada următoare.
La întrebarea: "Care este motivul pentru care nu veţi creşte salariul angajaţilor dvs. încadraţi cu salariul minim", antreprenorii au răspuns: cheltuieli mari cu combustibilul/energia/gazul - 52,5%, menţinerea competitivităţii în cadrul unor contracte semnate - 45%, creşteri salariale acordate anterior - 27,5%, cheltuieli mari cu materia primă - 15%.
Referitor la obiectivele oamenilor de afaceri pe termen scurt, 70% din antreprenori au menţionat menţinerea activităţii şi a angajaţilor la nivelul actual, 25% au menţionat dezvoltarea activităţii şi creşterea numărului de angajaţi şi restul de 5% vor diminua activitatea firmei.
Pe de altă parte, majoritatea celor intervievaţi (97,5%) nu consideră utilă introducerea obligativităţii înscrierii în Catalogul firmelor şi plăţii unei taxe către o organizaţie privată (100 de euro/an pentru întreprinderi mari, 75 de euro/an pentru întreprinderi mijlocii, 50 de euro/an pentru întreprinderi mici, 20 de euro/an pentru microîntreprinderi, 10 euro/an pentru persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale).
De asemenea, 90% dintre aceştia nu văd utilă nici introducerea obligativităţii de a obţine un certificat de competenţe pentru administrarea propriei activităţi- contra cost- în primul an de la înfiinţare din partea unei organizaţii private.
Oamenii de afaceri au cea mai mică încredere în camerele de comerţ (75% dintre aceştia acordând acestor organizaţii nota 1, pe o scară de la 1 la 5 unde 1 este cea mai mică încredere şi 5 - cea mai mare încredere), ONG-uri (57% dintre aceştia acordând nota 1) şi în sistemul public respectiv Ministerul Antreprenoriatului, Ministerul Finanţelor, ANAF, ONRC (55% au acordat nota 1).
În acelaşi timp, 45% dintre antreprenori au dat nota 5 confederaţiilor patronale.
Sondajul a fost realizat de Consiliul Naţional al IMM-urilor în perioada 10 - 18 mai 2022, cu scopul de a identifica opinia antreprenorilor cu privire la contextul economic actual şi gradul de încredere al IMM-urilor în instituţiile de reprezentare. La sondaj au răspuns 2835 de antreprenori. În ceea ce priveşte forma de organizare, respondenţii au fost 72,5% microîntreprinderi, 17,5% întreprinderi mici şi 10% întreprinderi mijlocii. Referitor la domeniul în care respondenţii îşi desfăşoară activitatea, 72,5% sunt din servicii, 22,5% sunt din producţie şi restul de 5% sunt din domeniul comerţului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu