Directorul general al CFR SA, Marius Chiper, susține, într-un interviu pentru Agerpres, că se concentrează nu pe profit, ci pe investiții. El dă asigurări că are o listă de proiecte și o strategie bine conturată la nivelul CFR SA.
Cu trenul, la 160 de kilometri pe oră
Marius Chiper a spus că "principalul obiectiv este cel de a finaliza lucrările pe Coridorul IV, ramura nordică, între Curtici-Brașov-Constanța, și alocăm majoritatea resurselor pentru aceste proiecte". Întrebat dacă asta înseamnă creșterea vitezei trenurilor la 160 de km/h, directorul general al CFR a spus că "da, la 160 km/oră. Noi mergem de acum încolo pe proiectele de reabilitare cu viteza proiectată de 160 km/oră și introducerea noului sistem de semnalizare ERTMS nivel 2. Este un standard tehnic care tinde să devină obligatoriu la nivelul Comisiei, iar fără respectarea acestor condiții nu primim finanțare".
Primul venit, primul servit
Deși subliniază că se canalizează pe acest coridor, Coridorul IV, mai sunt și alte proiecte susținute prin POIM. "Acum suntem în faza finală de evaluare și probabil că vom avea anul acesta contractele semnate sub rezerva procedurilor de contestație, care sperăm să nu existe, iar valoarea lui totală estimată este în jur de 1,4 miliarde euro. Practic, toată suma alocată ar fi s-o cheltuim cu acest proiect. Numai că nu se aplică mecanismul acesta, pentru că, așa cum am spus, proiectele nu consumă toate fondurile din prima zi, iar noi nu suntem obligați să ținem banii blocați numai pentru acest proiect. Finanțăm și alte proiecte importante și cine vine primul consumă fondurile alocate programului", a mai spus Marius Chiper.
Prin urmare, directorul CFR SA nu înaintează o dată până la care putem circula cu trenul cu 160 de kilometri pe oră.
[citeste si]
Răspundeți în sondajul dcnews.ro în cât timp credeți că va fi posibil să circulăm cu trenul la 160 km/h.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu