Ultimul sondaj Sociopol vine ca o confirmare a votului pentru parlamentarele din 2020. Nimic nu pare a se fi schimbat în preferințele electoratului.
Sociologul Mirel Palada a publicat rezultatul ultimului sondaj Sociopol. Conform acestuia, dacă duminică ar avea loc alegeri parlamentare, PSD ar lua 31% din voturi, PNL 27%, USR PLUS 15%, AUR 10%, UDMR 7%. Nu ar reuși, în continuare, să facă pragul partide precum Pro România, ALDE, PMP, PER sau PRM. Rezultatul este în baza alegerilor votanților hotărâți, respectiv 24%.
Pe de altă parte, sondajul Sociopol din aprilie 2021 arăta următoarele potențiale rezultate: PSD 35%, PNL 26%, USR 17%, AUR 12%, UDMR 4%, PMP 3%, Pro România 2%.
Astfel, comparând rezultatul, vedem că PSD a scăzut cu 4%, PNL a crescut cu 1% (în marja de eroare de 3%), USR avea cu 2% mai mult, la fel și AUR. În schimb, UDMR a crecut cu 3%, probabil și-n urma pozițiilor tranșante în coaliția de guvernare față de unele măsuri heirupiste ale USR.
foto: rezultate sondaj Sociopol, grafic publicat de sociologul Mirel Palada
La alegerile parlamentare din 2020, PSD a luat 29%, PNL 25%, USR PLUS 15%, AUR 9%, UDMR aproape 6%, iar restul partidelor sub 5%.
Rezultatele sondajului de astăzi, conform graficului publicat de Mirel Palada (Sociopol), nu vin să arate modificări majore în intenția de vot a românilor. Astfel, PSD s-ar bucura, față de alegerile parlamentare din 2020, de o mică creștere, aflată în marja de eroare, de 3%, la fel și PNL. USR se menține pe poziții, iar AUR are o creștere nesemnificativă de 1%, la fel și UDMR. Cu privire la partidele care nu mai reușesc să intre în Parlament, având în vedere că, prin liderii lor, nu mai sunt vizibile pe agenda publică, situația a rămas neschimbată, încă nu fac pragul. Dar e loc de surprize, dacă ne uităm la necunoscutul AUR apărut din senin pe scena politică, reușind să intre în Parlament, în fața unor partide mai vechi, cu o infrastructură definită în teritoriu.
Recent, într-un interviu DCNews, sociologul Mădălina Hideg, director ARGUMENT, institut de sondare al DCMedia Group, afirma că ”AUR nu depășește 15-16% în scenariile cele mai optimiste, însă, dacă se va stârni un val de emoție în jurul unui subiect suficient de puternic, în contextul alegerilor, e posibil ca AUR să depășească 20%, poate chiar să se apropie de 30%.” Vezi aici mai mult
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu