Sociologul Dan Dungaciu, directorul Institutului de Ştiinţe Politice şi Relaţii Internaţionale „Ion I. C. Brătianu" (ISPRI) al Academiei Române, a explicat care a fost ”găselnița” din campania alegerilor europarlamentare, din care a rezultat votul cel mai apropiat de rezultatul alegerilor europarlamentare 2019.
Barometrul Institutului de Ştiinţe Politice şi Relaţii Internaţionale „Ion I. C. Brătianu" (ISPRI) al Academiei Române a fost publicat în campania pentru alegerile europarlamentare. ”Strategic vorbind, am vrut să-l lansăm în campanie electorală, asumându-ne o potențială dezbatere, inclusiv pentru a arăta că putem vorbi și-n campania electorală nemotivat politic și doi, pentru vizibilitate.” a afirmat sociologul Dan Dungaciu pentru DCNEWS.
Directorul Institutului a amintit că ”inclusiv miniștri ai României au spus: am greșit cu aceste intervenții pentru că ne-am bazat pe o prezență de 35%”.
Sociologul a precizat că în momentul în care se fac sondajele și este întrebat omul despre prezența la vot, 65% spuneau că participă.
”Evident că nu era adevărat. Marea miză era cum să reușești să-i scoți pe cei, dintre cei 65% care au spus că merg la vot, care merg sigur la vot. Am făcut o grilă cu notă de la 1 la 10, cu întrebarea dacă ați merge sigur la vot, unde v-ați afla pe această grilă. I-am luat doar pe cei care au spus 10 și erau 39%. Deci 39% era minima prezenței la vot. Dacă-i luai și pe cei care au spus 8 și 9 ajungeai la prezența la vot validată. Minimul era 39%, 65% era prezența maximă. În funcție de această prezență, am făcut corelația între participarea la vot și rezultate. De la 39% deja partidele erau la egalitate, cu un mic avantaj pentru PNL, urmând să crească în funcție de prezența la vot. Aceasta a fost toată marea găselniță” a explicat profesorul Dan Dungaciu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu