EXCLUSIV  Sorin Chinde: Transportul de marfă de șapte ori mai mic ca înainte de '89. Infrastructură slab dezvoltată, scade competivitatea României

Directorul GFR, Sorin Chinde spune că România a ajuns în acest moment să transporte pe calea ferată o cantitate de mărfuri de aproape șapte ori mai mică decât înainte de 1989. Chiar și la această cantitate, există numeroase impedimente legate de infrastructură, ceea ce determină scăderea competivității României. 

"Înainte de 1989, în România se transportau aproximativ 365 de milioane de tone anual, cam cât transportă astăzi Germania pe calea ferată. În prezent în România au mai rămas 55-60 de milioane de tone, deci de șase-șapte ori mai puțin. Chiar și în aceste condiții, avem constrângeri de infrastructură feroviară. Toată lumea este nemulțumită de duratele mari de tranzit și acest lucru ne reduce din competivitatea noastră ca țară, până la urmă," a spus Sorin Chinde.

Directorul GFR a dat ca exemplu tronsonul București-Constanța, care după investiții de două miliarde de euro, timpul necesar parcurgerii traseului, pentru trenul cu pasageri, a ajuns similar cu cel de dinainte de 1989. 

"După o investiție de două miliarde de euro, pe calea ferată un drum Constanța-București se face în două ore, la fel ca și înainte de 1989. După o asemenea investiție, am ajuns unde eram înainte de '89, cel puțin în cazul acestui tronson. Pentru ca infrastructura feroviară să fie adusă la zi, ar fi nevoie de sute de miliarde. Investițiile în infrastructura feroviară au început ca și programul de autostrăzi, acum 18 ani. Probabil că după ce vom termina modernizările pe coridorul IV și vom cheltui peste 10 miliarde vom avea 800 de kilometri de cale ferată modernizați, inclusiv acest faimos București-Constanța, reabilitat la 160 de kilometri pe oră," a continuat Sorin Chinde.

El spune că sutele de puncte de restricție. acolo unde trenurile sunt nevoite să încetinească aduc pierderi importante din cauza creșterii timpului necesar parcurgerii distanțelor. De asemenea, consumul energetic se mărește considerabil. 

"Acum în zona podurilor dunărene sunt restricții, fiindcă sunt lucrări pe acolo. E loc pentru îmbunătățirea timpului de mers. Probabil că după ce se vor termina toate aceste lucrări trenul de pasageri va face mai puțin decât făcea înainte de 1989, pe ruta București-Constanța. Totuși venim după 20 și ceva de ani de lipsă de finanțare cronică pentru mentenanță normală a rețelei feroviare. Vă dați seama că toată această lipsă de finanțare și de mentenanță își spune cuvântul. Dovada: sunt sute de puncte de restricție care nu fac altceva decât să încetinească viteza trenului, să mărească timpii de mers și consumurile energetice," a mai spus Sorin Chinde.

Vezi răspunsul complet:

Youtube video image
 

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel