Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, avertizează că riscul de explozie a abandonului școlar în România este foarte mare.
"Fenomenul abandonului școlar este, din păcate, mult prea extins. Este nevoie de soluții sistemice. E nevoie de măsuri integrate nu numai în domeniul educației, ci și în plan social. Țin de Ministerul Muncii, țin de Ministerul de Interne, țin de Ministerul Sănătății, țin de Ministerul Dezvoltării. Programul Educației lansat din PNRR are două axe de bază: digitalizarea și reducerea abandonului școlar. Vom intra în complementaritate și cu programul POEO (n.r. Programul Operațional Educație și Ocupare) mai ales pentru măsurile sociale care vizează reducerea abandonului școlar.", a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în cadrul emisiunii "100%" de la Realitatea Plus, moderată de Laurențiu Botin.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a vorbit și despre decalajul care există între accesul la educație al copiilor din mediul rural față de cei din mediul urban.
„Problema echității accesului la o educație de calitate a existat dintotdeauna în România, mai ales în ultimii 30 de ani. Această perioadă de criză a accentuat, a amplificat această problemă. Deci după ce că aveam o mare problemă cu echitatea, cu accesul la educație în medii defavorizate, în general mediul rural, după această criză sanitară, trebuie să recunoaștem că problemele s-au amplificat. Riscul de explozie a abandonului școlar este foarte mare. De aceea este nevoie de perseverență, de investiții și de empatie din partea cadrelor didactice.
Deci PNRR vizează cu precădere investițiile în mediul rural. Avem probleme desigur pe planul performanței, dar cele mai mari probleme ale sistemului de educație din România privesc echitatea și accesul echitabil la educație de calitate. Nu există acest acces echitabil. Este nevoie de măsuri integrate nu numai în domeniul educației. Este nevoie de cadre didactice pregătite în mediul rural. Este nevoie de acces la predarea online în mediul rural. Acolo a fost un acces deficitar. Ne gândim tot timpul la accesibilitate și la echipamente, dar ne gândim și la faptul că profesorii nu au fost pregătiți pentru predarea online. Cei mai mulți dintre ei au făcut eforturi să se adapteze, să învețe cum au putut și este un lucru absolut admirabil, dar aceste eforturi au fost, să spunem, cu rezultate mai slabe în mediul rural. Deci acolo pierderile sunt încă și mai mari. Acolo ne vom concentra”, a concluzionat Cîmpeanu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News