Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, și-a exprimat părerea referitoare la pierderile pe care pandemia de coronavirus le-a cauzat în sistemul educațional românesc.
Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a spus că pierderile educaționale din perioada pandemiei sunt foarte mari. Referindu-se la meditațiile la care sunt nevoiți unii părinți să apeleze, ministrul a precizat că acestea nu sunt specifice sistemului de învățământ românesc, fiind întâlnite peste tot.
„Pierderile educaționale au fost mari și foarte mari. Pierderile educaționale au fost neuniform distribuite, există această inechitate. Principala problemă a sistemului de învățământ din România nu este performanța, ci este inechitatea, este lipsa unui acces echitabil la un învățământ de calitate. Aceste diferențe au existat dintotdeauna, aceste diferențe există și în alte sisteme de învățământ din lume, în toate sistemele de învățământ din lume. Meditațiile, să știtți, că nu sunt un atribut al sistemului de învățământ din România, meditațiile sunt peste tot, și în Franța, și în Japonia, și în Germania, deci meditațiile există. Sunt foarte pragmatic în abordare, nu vreau să fiu ipocrit și să spun că vom ajunge în momentul în care vom interzice părinților să consilideze pregătirea propriilor copii. Acest lucru este o absurditate și nu se face niciunde în lume”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Acesta a spus că soluția o reprezintă meditațiile organizate în școli, pe modelul orelor remediale.
„Ce putem face? Să venim din resursele statului, în paralel, cu meditații organizate sistemic, la nivelul școlii. Avem aceste ore remediale, care funcționează nu atât de bine pe cât ne-am dori, nu ne așteptăm să recuperăm toate aceste pierderi suferite pe perioada de pandemie. Vom extinde acest program de ore remediale, atât în timp la nivelul anului școlar următor și sunt covins că va fi nevoie și după anul școlar 2021-2022 pentru că sunt pierderi foarte mari, nu trebuie să negăm acest aspect. La ore remediale participă un număr mic de elevi, care duc aceste ore mai degrabă spre sistemul meditațiilor plătite de către stat, trebuie extins atât în timp, cât și numersic, pentru că cei care au suferit pierderi cu siguranță sunt mult mai mulți decât cei 250.000 de elevi care au reclamat aceste pierderi”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.
Sorin Cîmpeanu a declarat, luni seara, la Antena 3, că Ministerul Educației a adaptat tematica de examen la situația acestui an școlar total atipic, scrie Mediafax. Ai fost luate, astfel, măsuri administrative pentru a veni în sprijinul elevilor.
„Este vorba de micșorarea numărului de note necesare încheierii situațiilor școlare la minimum două, este vorba de prevederi precum posibilitatea de a face construcții pe foaie de examen la matematică, geometrie, de a sublinia textele la examenul de limba română. Nu mai sunt considerate semne distinctive, deoarece toți au posibilitatea să facă acest lucru. Sunt lucruri mici, dar care toate la un loc vin în sprijinul elevilor. Toate aceste recomandări vor face obiectul unui document care va fi postat astă-seară (luni seara – nr.r.) pe site-ul Ministerului Educației”, a spus Cîmpeanu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu