De ce Sorin Grindeanu încearcă să fugă de răspundere după prăbușirea podului de la Luțca? E o afacere cu firme de partid, pe care le-a sprijinit cum a venit la minister, spune Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor.
Sorin Grindeanu se laudă că a reziliat contractul cu o firmă românească, prelungind cu ani buni finalizarea Autostrăzii Transilvania. Compania sancționată de CNAIR finalizase cu succes un lot pe aceeași autostradă. În schimb, firmele de partid sunt protejate, așa cum se întâmplă în cazul celor care au lucrat la podul prăbușit ieri la Luțca, peste Siret, spune un fost ministru al Transporturilor.
Podul s-a prăbușit la câteva luni după ce a fost reabilitat. Presa semnalase încă din luna martie că unul dintre pilonii podului este deteriorat, dar nici autoritățile locale, nici Ministerul Transporturilor nu au oprit traficul. În incident au fost rănite două persoane, iar două autoutilitare și o turmă de oi au fost strivite de betonul podului prăbușit.
Președintele Consiliului Județean, Ionel Arsene, a negat orice răspundere, afirmând că lucrarea nu a fost recepționată, dar nu a reușit să explice de ce a inaugurat podul și a permis traficul auto, chiar și după ce presa a semnalat degradarea unui pilon de susținere. Arsene spune că după semnalul din presă a solicitat expertize de la constructor și de la instituțiile de reglementare și că ar fi primit toate avizele necesare.
Sorin Grindeanu a expediat problema către Consiliul Județean, neasumându-și nicio responsabilitate în siguranța transporturilor rutiere. Nu s-a deranjat să meargă la locul tragediei, nici nu a dispus vreo anchetă.
Întrebat de DCnews ce ar fi făcut dacă era în locul dlui Grindeanu, Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, a spus că, de fapt, Grindeanu încearcă mușamalizarea unui scandal de corupție și protejarea firmelor de casă ale unor lideri PSD.
”Eu, în locul domnului Grindeanu, am anulat semnarea unui contract cu acest grup de firme cu probleme, care au lucrat la podul peste Siret, de la Loțca, a răspus Cătălin Drulă. Am anulat un contract cu firmele respective pentru DN71. Dl. Grindeanu, imediat ce a venit la minister a refăcut licitația pentru acest proiect, cu dedicație, unde același grup de firme, asociate cu Ionel Arsene și finul lui, e pe cale să primească contractul. Totul e o corupție care duce iată la victime și distrugere, protejată de la vârful PSD”, a spus Cătălin Drulă.
Care sunt aceste firme apropiate PSD? Potrivit presei din Neamț, podul a fost reparat de firma Darcons. Potrivit portalului specializat Confidas, acționarul unic al formei este Romică Rotaru, fost consilier județean PSD și tatăl fostului deputat PSD Alexandru Rotaru.
În asocierea care a lucrat la proiectul care a inclus și podul de la Luțca sunt cuprinse și firmele Aqua Park și Mavgo Holding, despre care Drulă susține că ar fi apropiate de Arsene, scrie Economedia. Presa locală mai scrie că, Gheorghe Vlase, zis și Ginel, ar fi cumătrul lui Arsene. În diverse asocieri, aceste firme participă la licitații pentru contracte pe DN 71 Bâldana -Târgoviște și pe toate cele 4 loturi ale Autostrăzii Buzău-Focșani.
Drulă a precizat că a decis anularea contractului pentru modernizarea DN 71 fiindcă firma nu reușea să depună garanția din contract.
Firmele fără carnet de partid o duc rău în mandatul lui Grindeanu. De exemplu Trameco, parte a grupului Selina, a finalizat fără probleme construcția secțiunii 3C3 a autostrăzii Transilvania și a câștigat licitația pentru secțiunea Biharia-Chiribiș, în 2017. Lucrările ar fi fost finalizate în acest an dacă beneficiarul, CNAIR, ar fi respectat contractul și recomandările ANAP. După o tergiversare de peste doi ani a Unității de Implementare a CNAIR, directorul companiei a decis să rezilieze contractul, lucru cu care s-a și lăudat săptămâna trecută pe Facebook. Sorin Grindeanu se lăuda la Antena 3 că a reziliat acest contract. În schimb, în cazul Loțca, s-a grăbit să ”rezilieze” rezilierea.
În cazul Selina, antreprenorul se va adresa Justiției, dar este foarte greu, dacă nu imposibil pentru o firmă românească să supraviețuiască după un astfel de blocaj, la care se adaugă anii de judecată.
Pentru mai multe informații despre blocarea construcției lotului Chiribiș-Biharia click AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu
de Roxana Neagu
de Roxana Neagu