Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu i-a transmis miercuri, în cadrul conferinței de presă de la inaugurarea terminalului de la Aeroportul Tulcea, un avertisment public constructorului Podului de la Brăila, din cauză că acesta ar refuza să dea în trafic segmente din drumurile de legătură de la pod finalizate.
„Această istorie, cu Podul de la Brăila, cu descărcarea pe malul tulcean, la Jijila, să știți că-i gata. E o problemă în acest moment. E 99,9% finalizată, acest 0,01% ține de procedura de recepție. În acest moment există o atitudine pe care vreau să și-o îndrepte cei care au realizat această construcție.
CNAIR nu poatea recepționa o lucrare care are anumite neconformități. Până nu le vor remedia, nu putem să facem recepția. Se intră într-o zonă de penalități și acele lucruri curg. Dar asta nu înseamnă că nu poate fi dat în circulație acest tronson spre Jijila, cum nu înseamnă că nu poate fi dată în circulație acea dezvoltare rutieră de pe malul brăilean, până la sensul giratoriu și care ar ajuta foarte mult la decongestionarea traficului din Brăila. Această companie, în urmă cu vreo lună și ceva, cam refuză să facă această procedură. Îi atenționez public că e o atitudine pe care nu putem să o acceptăm. Nu pot accepta ca o lucrare finalizată pe zona rutieră să nu fie folosită”, a declarat Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu Foto: Crișan Andreescu
Constructorul ar refuza darea în trafic din chestiuni birocratice, a continuat ministrul Transporturilor.
„Au venit în România acum 15-20 de ani, dar dacă au venit cu 100 de ingineri, dar au venit și cu 100 de avocați după ei, ca să ia claim-uri. În acest moment au devenit o practică destul de restrânsă, și au mai rămas doar la una sau două companii. Îi atenționez că se joacă cu focul. Lucrarea este finalizată și pe malul brăilean și pe malul tulcean. Acesta este un lucru care ține în acest moment tot de o practică avocățească, de a câștiga claim-uri în instanță. Haideți să intrăm pe o zonă constructivă”, a concluzionat ministrul Transporturilor.
Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri.
Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.
Podul de la Brăila are trei deschideri: o deschidere principala (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.
„La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, preciza CNAIR la debutul proiectului.
Este vorba de topul podurilor suspendate din actuala UE – Podul de la Brăila va fi pe locul trei după deschiderea principală după Great Belt Bridge – Danemarca (1.624 metri) și Höga Kusten Bridge – Suedia (1.210 metri).
Cele două turnuri ale Podului ating o înălțime de 192 metri și sunt practic cele mai înalte construcții din România (excepție fac unele coșuri de fum sau antene).
Cei patru piloni principali ai podului sunt goi pe interior și sunt dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.
Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.
Drumul principal Brăila – Jijila. Are o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens până la kilometrul 8, și apoi cu câte o bandă de circulație pe sens până la finalul proiectului – km 19. Drumul are și benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.
Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin (care se deschide pe 6 iulie). Cu o lungime de 4,328 km, acest drum este prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură pornește de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se intersectează cu DN22 Smârdan-Măcin.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu