Spaţiul aerian elveţian a fost redeschis.
Update
Spaţiul aerian elveţian a fost redeschis, a anunţat miercuri Skyguide, compania responsabilă de controlul traficului aerian în ţara alpină, după o închidere totală a întregului trafic din cauza unei defecţiuni informatice care a durat mai multe ore, informează AFP.
Problema tehnică de la Skyguide a fost rezolvată, iar închiderea spaţiului aerian a fost ridicată la ora 08:30 (06:30 GMT). Spaţiul aerian elveţian a fost redeschis, iar operaţiunile de zbor deasupra Elveţiei şi pe aeroporturile din Geneva şi Zurich au fost reluate, a scris Skyguide într-un tweet, fără a preciza originea avariei.
Știrea inițială
Spaţiul aerian elveţian este închis până la noi ordine din cauza unei defecţiuni informatice.
O defecţiune tehnică a avut loc la Skyguide, serviciul elveţian de control al traficului aerian, la primele ore ale acestei dimineţi, motiv pentru care spaţiul aerian elveţian a fost închis traficului din motive de siguranţă', se arată în comunicatul Skyguide, citat de AFP.
Compania nu a oferit nicio explicaţie cu privire la motivele avariei, precizând doar că 'această închidere a spaţiului aerian se aplică până la noi ordine' şi subliniind că societatea 'regretă acest incident şi consecinţele sale pentru clienţii, partenerii şi pasagerii săi de pe aeroporturile din Geneva şi Zurich şi că lucrează intens pentru a găsi o soluţie'.
Potrivit agenţiei ATS-Keystone, zborurile internaţionale către Elveţia au fost redirecţionate către aeroportul din Milano, în nordul Italiei.
Site-ul aeroportului din Zurich arată că zborul UA134 al United Airlines de la New York a fost deviat spre aeroportul din Frankfurt, în vestul Germaniei, în timp ce zborul SQ346 al Singapore Airlines din oraşul-stat a fost deviat spre sudul Germaniei şi aeroportul din Munchen. Zurich este cel mai mare aeroport din Elveţia, cu peste 10,2 milioane de pasageri care s-au îmbarcat sau au tranzitat terminalele sale în 2021.
Odată cu ridicarea treptată a restricţiilor sanitare, traficul a crescut brusc începând cu luna martie, apropiindu-se lună de lună de nivelurile anterioare pandemiei.
Traficul pe acest aeroport a crescut la 1,3 milioane de pasageri în martie, apoi la peste 1,8 milioane în aprilie şi la peste 1,9 milioane în mai. De asemenea, a crescut numărul de destinaţii deservite la 191 pentru perioada de vară, odată cu redresarea turismului.
Pe 8 iunie, un avion de mici dimensiuni a intrat în spaţiul aerian al Bugariei, anunţă Ministerul Apărării.
"S-a stabilit că aeronava a aterizat în ţara noastră şi, cu asistenţa Ministerului de Interne, locul aterizării a fost identificat. Ancheta este în desfăşurare", scrie blagoevgrad24.bg.
Avionul venea, de fapt, din Slovacia
Potrivit Ministerului ungar al Apărării (8 iunie, ora locală 9.55 p.m.), ”miercuri după-amiază, 8 iunie, Centrul Comun de Operații Aeriene al NATO a ordonat decolarea avioanelor de luptă maghiare […] din cauza unei aeronave mici cu însemne lituaniene care zbura din Slovacia în România.”
,,Avionul a aterizat în zona Hajdúszoboszló [aproximativ 10 km V-SV Debrețin – nota autorului] pentru realimentare, dar a decolat la scurt timp după aterizare. Două avioane au escortat mica aeronavă până când un avion de luptă american a preluat misiunea în spațiul aerian românesc. Gripenurile s-au întors ulterior la baza Kecskemét”, potrivit ministerului ungar al Apărării, transmite Defense România.
O aeronavă bimotor de mici dimensiuni, tip Beechcraft, la bordul căreia se aflau două persoane, a survolat la joasă înălțime spațiul aerian al Ungariei, României, Serbiei și Bulgariei, în seara zilei de 8 iunie.
Precizăm că aeronava în discuție, care a evoluat în spațiul aerian al României pe traiectul Oradea – Caransebeș - Drobeta Turnu Severin, nu a manifestat un comportament ostil sau periculos. În niciun moment, pilotul aeronavei nu a răspuns interogărilor radio și nici semnalelor vizuale transmise de aeronavele militare interceptoare, potrivit normelor internaționale.
Din datele disponibile la acest moment, aeronava a decolat din Ungaria, din zona Debrețin, în jurul orei 17.30, fără a avea un plan de zbor aprobat și fără a avea pornite mijloacele electronice de identificare de tip transponder.
Aeronava a fost interceptată în spațiul aerian al Ungariei de două aeronave militare ale Forțelor Aeriene Ungare, de tip JAS 39 Gripen, la ora 17.38. Aeronava nu a răspuns interogărilor radio și nici semnalelor vizuale transmise de aeronavele militare.
În jurul orei 17.49, aeronava a intrat în spațiul aerian al României, în zona Oradea, fiind însoțită de cele două aeronave militare maghiare, în baza acordului cross-border dintre România și Ungaria.
La ora 17.58 aeronavele maghiare s-au întors către bază, ținta fiind preluată de două aeronave F-16 ale Forțelor Aeriene ale SUA, dislocate pe Baza 86 Aeriană Fetești, care se aflau în misiune de patrulare în spațiul aerian al României.
Misiunea celor două aeronave americane a fost similară, de interogare radio, identificare vizuală și escortare a aeronavei țintă.
La ora 18.36, aeronavele americane au solicitat aprobarea de revenire pe Baza 86 Aeriană, misiunea de poliție aeriană fiind preluată de două aeronave F-16 ale Forțelor Aeriene Române, decolate de pe aceeași bază aeriană.
Aeronavele militare române au interceptat aeronava-țintă la ora 18.42 și au continuat misiunea de interogare și escortare. Aeronava țintă, care a continuat să nu răspundă interogărilor radio și semnalelor vizuale, a intersectat, în jurul orei 19.00, pentru un interval de aproximativ două minute și spațiul aerian al Serbiei, într-o zonă aflată între Drobeta Turnu Severin și Korbovo.
În jurul orei 19.09, aeronava-țintă a traversat în spațiul aerian al Bulgariei. Cele două aeronave F-16 române au încheiat misiunea de poliție aeriană și au aterizat la Fetești în jurul orei 19.46.
Autoritățile bulgare investighează, la acest moment, la sol, zona ultimei poziții cunoscute a țintei, pentru identificarea aeronavei și stabilirea detaliilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu