Psihoterapeutul Cecilia Andronic are câteva sfaturi astfel încât copiii să-și intre din nou în ritm după vacanța de vară.
Publicitate
„În primul rând, cred că programul ar trebui menţinut pe toată perioada vacanţei. Le este greu celor mici să se trezească dintr-o dată mai devreme. De aceea, este important ca programul să fie menţinut. Totodată, este bine să implementăm acelaşi program de trezit şi culcat pe timpul verii. Este important să-i vorbim copilului despre începutul şcolii. Pe de altă parte, e nevoie şi de foarte multă blândeţe din partea părinţilor.
La fel de important este să începem să facem activități stimulative cu copilul şi să facem şi teme. Pentru cei care acum încep pentru prima dată şcoala, este bine să le vorbim despre ce implică acest început. Despre noi prieteni, colegi. Este important ca cel mic să fie informat şi să nu se trezească în faţa faptului implinit. Până şi pentru noi, adulţii, este greu să fim puşi în faţa faptului împlinit. Ne produce un disconfort foarte mare”, a spus Cecilia Andronic, luni, la Antena 3.
„Presiunea notelor pe care părinţii o aplică asupra copiilor dăunează foarte mult. Orice presiune de a lua note mari dăunează foarte mult copiilor chiar şi pe viitor. Este important să-i activăm copilului curiozitatea de a cunoaşte lucruri. Ca părinţi, nu trebuie să ne axăm pe trebuie să iei 10. (...) În viitor, poate să ducă la tulburări de anxietate socială. Această presiune este foarte mare pentru un copil, întrucât nu putem fi cei mai buni la toate”, a spus specialistul.
Medicul epidemiolog Doina Azoicăi, preşedinte al Societăţii Române de Epidemiologie, atrage atenţia că e posibil ca, odată cu începerea anului şcolar, să existe o creştere a numărului de cazuri SARS-CoV-2.
„În evoluţia acestei pandemii, vom constata că sunt multe asemănări cu evoluţia înregistrată de la 1 septembrie 2020, respectiv 1 septembrie 2021, astfel încât să putem formula o evoluţie care va fi valabilă pentru 2022. În aceşti ani numărul cazurilor a crescut progresiv odată cu începerea activităţilor profesionale şi educative. Ştim foarte bine că în octombrie sau noiembrie s-au înregistrat vârfuri ale unor noi valuri pandemice. Deci e posibil şi probabil că şi în 2022 vom avea această evoluţie probabilă a pandemiei cu care sigur ne-am "obişnuit" şi ne-a demonstrat faptul că trebuie să ne obişnuim şi să încercăm să o depăşim cu un minim de sacrificii. În acest context, e posibil ca, odată cu începerea anului şcolar, să existe o creştere a numărului de cazuri, atât printre copiii de vârstă şcolară, cât şi printre adulţi, bineînţeles, pentru că măsurile pe care trebuie să le luăm vizavi de unităţile acestea şcolare au efecte în limitarea riscului îmbolnăvirii la copii, dar şi limitarea riscului îmbolnăvirilor la adulţii din anturajul copiilor sau adulţii care lucrează în sistemul de învăţământ, a declarat, pentru Agerpres, medicul Doina Azoicăi.
„Fie că vorbim de ciclul preuniversitar sau universitar, există nişte planuri de măsuri care trebuie luate. În egală măsură consider că şi în acest an trebuie să urmărim acest plan pentru ca evoluţia pandemiei să nu ne surprindă, să nu fim niciodată surprinşi. Ca măsuri care trebuie luate sunt cele de pregătire a unităţilor şcolare, iar aceste măsuri de pregătire sunt multiple, sunt ample, începând cu măsurile de reconsiderare sau de restabilire a circuitelor în aceste unităţi şcolare, responsabilizarea persoanelor care trebuie să monitorizeze buna desfăşurare a activităţilor în unităţile acestea de învăţământ. Bineînţeles, cu respectarea recomandărilor privind măsurile epidemiologice care sunt transmise de Ministerul Educaţiei, în colaborare cu Ministerul Sănătăţii, a precizat epidemiologul.
Medicul a enumerat o serie de măsuri care trebuie avute în vedere pentru a se evita o creştere a numărului de îmbolnăviri.
„Unităţile şcolare, ca şi în anul anterior, să stabilească un orar corespunzător al activităţilor, astfel încât să se evite aglomerările cu un număr mare de elevi într-un interval de timp, astfel încât procesul educaţional să se desfăşoare normal, dar să se evite aceste contacte multiple ale elevilor din diverse cicluri de învăţământ. De asemenea, o măsură care a fost discutată anul trecut şi a fost mult mediatizată a fost această măsură de dimensionare corespunzătoare a claselor, în sensul că încă de anul trecut recomandarea a fost ca numărul efectivului elevilor dintr-o clasă să nu fie foarte crescut, pentru că acest fapt poate să favorizeze contacte strânse în cazul mai multor elevi şi transmiterea mai facilă a virusului care creşte în intensitate acest fenomen epidemiologic, a explicat ea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu