Pentru rețeaua institutelor culturale românești din străinătate, luna noiembrie este dedicată, cu precădere, teatrului coregrafic și unuia dintre cei mai importanți coregrafi români din toate timpurile: Gigi Căciuleanu.
Astfel, pe 2 și 3 noiembrie 2013 vor avea loc la Chișinău „Întâlnirile JTI“, realizate anul acesta în parteneriat cu Institutul Cultural Român „Mihai Eminescu“ de la Chișinău și Teatrul Național „Mihai Eminescu“ din capitala Republicii Moldova. Evenimentul cuprinde două reprezentații ale spectacolului D’ale noastre/Ta Ra Ta Tam de Gigi Căciuleanu (producție a Teatrului Național București, prin Centrul de Cercetare și Creație Teatrală „Ion Sava“ și a Fundației Art Production, cu sprijinul JTI și al Bibliotecii Naționale a României).
Alte două reprezentații ale spectacolului D’ale noastre/Ta Ra Ta Tam de Gigi Căciuleanu vor avea loc în perioada 23-24 noiembrie 2013 la Teatrul Național Dona Maria II de la Lisabona (Sala Garrett). Turneul de la Lisabona este organizat de Institutul Cultural Român din capitala Portugaliei, cu sprijinul coproducătorilor spectacolului.
Creaţia coregrafică D’ale noastre/Ta Ra Ta Tam, construită pe tipologii de inspiraţie caragialiană de cunoscutul dansator, coregraf şi profesor Gigi Căciuleanu, este una din primele producţii de excepţie, prin care Teatrul Naţional București a celebrat Anul Caragiale 2012, sub semnăturile unor artişti prestigioşi ai scenei.
„Intenţionez să-l scot pe Caragiale din specificul local pentru ca spectacolul să poată fi înţeles şi de un chilian şi de un francez, de oricine. Am gândit personajele mai degrabă pe tipologii ca «Frumosul urbei», «Frumoasa urbei», grupul din «D’ale carnavalului» l-am numit «Cvintet de mahala». Nu am vrut să fac din Caragiale ceea ce ar face orice regizor de teatru şi nici ceea ce ar face orice coregraf. Pentru că eu fac teatru coregrafic, iar oamenii cu care lucrez se numesc dans-actori. […] Eu am luat actori care, intrând într-o spirală ascendentă, redevin dansatori, având preocuparea funcţionării mecanismelor corporale la fel de mare ca pe cea a funcţionării mecanismelor teatrale“, a explicat Gigi Căciuleanu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News