Dan Tudorache, primarul Sectorului 1, într-un interviu pentru DC News, face precizări despre Pădurea Băneasa, despre PUZ-ul realizat la nivelul sectorului, dar și despre construcțiile din Parcul Herăstrău și a blocurilor dintre case.
Iată Interviul complet:
- Este adevărat că PUZ Sector 1 permite defrișări în Pădurea Băneasa?
- Exclus! Exact prin PUZ coordonator al Sectorului 1 NU se mai permit defrișări în Pădurea Băneasa. De fapt, în urma obținerii avizului de la Garda Forestieră, toate terenurile care apar în amenajamentele silvice au fost propuse, prin PUZ, să treacă în extravilan, astfel, conform legii pădurilor, pe ele nu se va mai putea construi. Dacă ne raportăm la PUG Municipiul București, aprobat în 2000, prin PUZ Sector 1, scade intravilanul și crește suprafața de pădure, deci de spațiu verde real!
- Este adevărat că PUZ Sector 1 reîncadrează Pădurea Băneasa în zonă construibilă?
Consider că am lămurit acest subiect prin răspunsul anterior. În Pădurea Băneasa nu se va mai putea construi, prin instrumente legale!
- Avantajează PUZ-ul Sectorului 1 dezvoltatorii imobiliari în detrimentul cetățenilor?
- Dezvoltarea propusă prin PUZ Coordonator Sector 1 pleacă de la documentațiile de urbanism anterior aprobate, și care au produs deja efecte juridice, și stabilește un nivel de reglementare echilibrată, ținând totodată cont de statutul de oraș capitală europeană, pe care îl are Municipiul București.
- Câte versiuni ale PUZ-ului Coordonator pentru Sectorul 1 circulă acum în piață?
- Este tendențios să lansezi astfel de afirmații, cum că ar circula mai multe variante de PUZ. Documentațiile de urbanism sunt niște studii complexe, care, de-a lungul procesului de avizare și consultare a populației, suportă modificări. Acesta este și scopul acestor etape. Tocmai pentru că ne-am dorit transparență totală, la fiecare modificare am lansat planșa respectivă, pentru ca toți cei interesați să poată face observații pertinente, așa cum și legiuitorul a gândit, prin emiterea Ordonanței 2701/2010. Numai cei care nu cunosc ceea ce înseamnă să întocmești/ avizezi / aprobi o documentație de urbanism sau, și mai grav, cunosc, dar doresc, cu rea credință, să lanseze informații defăimătoare la adresa administrației publice, cu repercusiuni tot asupra cetățenilor Sectorului 1, lansează astfel de mesaje în piață.
- Versiunea afișată acum pe site-ul Primăriei Municipiului București este cea finală? Este afișat și Regulamentul Local de Urbanism?
- Dacă nu apar alte modificări prin obținerea avizului MLPDA sau modificări în vederea obținerii avizului Arhitectului Șef al Municipiului București, aceasta ramâne ultima variantă.
- Prin PUZ, se transformă baza Pro Rapid în centru de afaceri?
- Nicidecum. Din nou au fost lansate în piață, cu rea intenție, informații neadevărate.
- Permite PUZ-ul construirea de blocuri de 12 etaje în cartierele de case?
- Chiar prin PUZ am reușit să creăm un mecanism de protejare a cvartalelor de case. Zonele de case, numite generic ca zone de L, vor permite construirea de locuințe INDIVIDUALE. Această măsură a fost luată pentru protejarea arealelor deja constituite cu o anumită tipologie de construcții, dar și pentru respectarea acestui principiu pentru zonele noi. Din experiența acumulată până acum, am constatat nemulțumirile cetățenilor legate de aceste “blocuri între case”, consecințe ale disfunctionalităților evidente generate de un regulament învechit, coroborat cu tendința ultimilor ani, de dezvoltare necontrolată, dar și cu vidul legislativ pentru acest segment. Pentru că NE PASĂ, am găsit o soluție în vederea rezolvării acestei probleme. După aprobarea PUZ-ului, NU SE VOR MAI PUTEA CONSTRUI BLOCURI ÎNTRE CASE!
- Câți locuitori ai Sectorului 1 au semnat petiția prin care contestă PUZ-ul? Câți locuitori are sectorul?
- Petiția online PUZ Sector 1 pentru Cetățeni – a strâns până la momentul actual sub 500 de semnături, semnături care nu pot fi verificate dacă sunt ale locuitorilor Sectorului 1 sau nu.
Prin această petiție se solicită transparentizarea procedurii de elaborare a PUZ-ului, lucru pe care administrația publică locală l-a făcut. Pentru a asigura transparența procesului de avizare a documentației, au fost făcute publice modificările de la nivelul documentației și au fost încărcate planurile rezultate în urma fiecărei etape. Acest lucru este iarăși contestat, cum am detaliat anterior.
Petiția online Salvați Parcul Herăstrău și Pădurea Băneasa - Opriți PUZ-ul Sectorului 1 - a strâns până la momentul actual 14.237 de semnături, semnături despre care, la fel ca în cazul anterior, nu se poate afirma că sunt ale locuitorilor Sectorului 1.
Populația totală a sectorului este de aproximativ 250.000 de locuitori. Presupunând că semnatarii sunt toți din Sectorul 1, aproximativ 6% din locuitori au semnat această petiție. Însă, repet, nu cred că toți semnatarii sunt locuitori ai Sectorului 1.
- Permite PUZ-ul construirea de blocuri în Parcul Herăstrău?
- NICIODATĂ! În primul rând, PUZ Coordonator al Sectorului 1 NU REGLEMENTEAZĂ ZONE CONSTRUITE PROTEJATE! Sunt convins că trageți deja singuri concluziile răutăților și dezinformărilor lansate în spațiul public pentru a năuci cetățenii.
- Permite PUZ-ul construirea de blocuri între case?
- Am raspuns deja acestei întrebări. Zonele de case, numite generic ca zone de L, vor permite doar construirea de locuințe INDIVIDUALE.
- Permite PUZ-ul construirea de blocuri pe spatiile verzi dintre blocuri?
- Prin PUZ Sector 1 am gândit un regulament aparte pentru aceste cvartale, care au făcut obiectul sistematizării verticale, prin decretele de construire a acestora. Pentru prima dată după 1989, am gândit un astfel de instrument.
Ansamblurile de locuințe colective realizate prin efectul operațiunilor de sistematizare pe baza planurilor urbanistice (detalii de sistematizare), aprobate anterior anului 1990, reprezintă ansambluri constituite din punct de vedere urbanistic, conținând, pe lângă clădirile de locuit de tip condominiu, amenajările și dotările necesare asigurării unui mediu de viață corespunzător locuitorilor, cum ar fi: spații verzi, locuri de joacă, alei pietonale și auto, parcări, platforme gospodărești etc. În acest context, amenajările spațiului public aferent ansamblurilor de locuințe colective au caracter de utilitate publică.
Spațiile verzi din aceste ansambluri reprezintă “spații verzi aferente locuințelor de tip condominiu” în sensul art. 4, litera j) al Legii 24/ 2007 privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților și se supun regimului juridic stabilit prin art. 71 al OUG 195/ 2005 privind protecția mediului.
Prin urmare, parcelele afectate de detaliile de sistematizare și retrocedate foștilor proprietari expropriați urmează a fi transferate în domeniul public sau privat al municipiului București, după caz, prin oricare din modalitățile prevăzute de lege.
- O concluzie finală...
- Este trist faptul că o documentație de planficare, care ar conduce spre realizarea de străzi, echipare edilitară, apă/canal, realizare de parcuri, se transformă într-un instrument politic.
Nu am vrut să intru în polemici cu opoziția pe acest subiect, însă dezinformarea e atât de grosolană... Iar cei care au de suferit sunt cetățenii.
Metoda asta de tras preșul nu este una benefică pentru cetățeni. I-am invitat, de nenumărate ori, să construim ceva împreună, pentru oameni, pentru toți oamenii, și votanții lor, și ai noștri. NU AU VENIT! Ei nu au soluții la nimic, ei doar vor să NU SE FACĂ!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News