Industria white-noise câştigă tot mai mult teren pe piaţa audio.
Spotify pierde 38 de milioane de dolari din profitul anual, deoarece utilizatorii săi nu încetează să asculte podcasturi de tipul white noise care sunt mai puțin rentabile pentru companie, scrie The Verge.
Podcasturile tip white noise, sunet alb, care constau din sunete liniștitoare și relaxante precum ploaie, valuri sau pur și simplu zgomot static, au generat un total de trei milioane de ore de consum zilnic pe Spotify începând cu luna ianuarie, conform unui document intern obținut de Bloomberg. Aceste podcasturi ar fi atât de populare încât Spotify a luat în considerare eliminarea lor completă din serviciul de streaming și redirecționarea utilizatorilor către muzică sau alt conținut audio "comparabil" care este mai profitabil din punct de vedere financiar.
O analiză internă Bloomberg indică faptul că Spotify ar putea înregistra un profit brut anual crescut cu aproximativ 38 de milioane de dolari prin eliminarea conținutului "white noise", blocarea încărcărilor ulterioare și redirecționarea utilizatorilor către alte conținuturi audio. Cu toate acestea, până în prezent, Spotify nu a implementat blocarea, iar conținutul de tip "white noise" continuă să fie disponibil pe platformă, sub forma de podcasturi. Un purtător de cuvânt al Spotify a declarat: "Propunerea discutată nu a fost pusă în practică — podcasturile de tip white noise sunt în continuare prezente pe platforma noastră.
"Bloomberg a observat că podcasturile de acest gen au fost promovate involuntar de algoritmul propriu al Spotify pentru conținutul "talk", afectând rezultatele financiare ale companiei. Publicația a mai relatat anterior că gazdele podcasturilor de white noise puteau câștiga lunar 18.000 de dolari din venituri publicitare. Cu toate acestea, unii utilizatori ai Spotify s-au plâns recent pe platforma Reddit că podcasturile lor preferate de tip white noise au dispărut.
Acțiunile Spotify au crescut cu peste 60% începând din ianuarie. Acestea continuă să crească în acest an, în ciuda rezultatelor dezamăgitoare din al doilea trimestru, care au fost semnificativ sub așteptări. Platforma muzicală a raportat o pierdere netă mai mare decât estimările, de 333,4 milioane de dolari sau 1,71 dolari pe acțiune. Aceasta reprezintă o creștere față de pierderea de 138 de milioane de dolari sau 94 de cenți pe acțiune înregistrată în 2022.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News