Aceasta este deviza Booklettei.
Reporter: Și totuși, cum a apărut ideea conceptului, de unde a răsărit, cum ai dezvoltat-o?
Sanda Cojocaru: „La un moment dat am stat și m-am gândit ce produs aș putea să creez pentru cititori, cum aș putea să dezvolt proiectul„Citesc, deci sunt SEXY”. Așa mi-a apărut în minte imaginea unei genți prin care se poate vedea cartea. Nu știam cum arată exact, dar știam că era o parte transparentă prin care se vedea cartea. Am realizat că nu pot să dezvolt ideea în cadrul unui proiect cultural pentru că este un produs, nu mai este compatibil. Așa că m-am apucat de muncă separat, am căutat croitor, experți, designer, m-am interesat cum puteam înregistra oficial conceptul...și din nou multă agitație. A fost dificil pentru că eu nu sunt din România și nu știam unde să întreb, pe cine să întreb, de unde aș fi putut primi recomandări.
“Nu am putut să nu-mi încerc ideea, mi-ar fi părut foarte rău”
Reporter: La început de drum, ce fel fel feedback primești?
Sanda Cojocaru: „Ca feedback 2/3 din oameni reacționează pozitiv, iar ceilalți spun adesea, suspicios, „dar de ce aș vrea să-mi pun cartea așa, în vitrină?” sau „dacă citește Dostoievski este neinteresantă, nu mă mai apropii de ea niciodată”, ca și cum pasiunea pentru lectură ar fi un lucru condamnabil, înjositor.
La începutul participărilor noastre la evenimente, oamenii atingeau gențile, însă doar atât, se vedea că nu prea înțelegeau. Însă, pe măsură ce campania de promovare se extinde, imaginea Bookletta își fac loc în mintea oamenilor”, a răspuns cu încredere tânăra.
Reporter: Ce surprize ți-a mai făcut Bookletta?
Sanda Cojocaru: (râde) „Geanta aceasta are și scop foarte cultural, până la urmă, pentru că oamenii nu te mai judecă după marca ceasului purtat sau brandul tricoului, ci în funcție de cartea pe care o ai în geantă.
Geanta aceasta are și rol de facilitator în socializare. Oamenii se apropie și discutăm despre lecturile personale, ultimele romane parcurse sau opere comune citite. Sau mă întreabă dacă acea carte este bună pentru că voia și ea să o cumpere. Este uimitor!”, surâde Sanda. „Fiecare geantă vine cu o carte împreună, niciodată singură”.
Reporter: Cum se prezintă publicul din România în comparație cu cel din Republica Moldova, se simt diferențe?
Sanda Cojocaru: „Hmm, în Republica Moldova avem un succes puțin mai mare decât în România. Se pare că numărul cel mai mare de comenzi de acolo sosește”, analizează cu seriozitate Sanda. „Ultimul eveniment la care am participat a fost chiar în Republica Moldova, Fall Fashion Walk 2012 și promova brandurile moldovenești. Au defilat branduri cu renume de 40 de ani pe piață, iar printre ele, și Bookletta. Este un sentiment foarte, foarte plăcut, mă bucur că am avut onoarea să ajung acolo”.
“În România este puțin mai greu pentru că aici există deja jucători consacrați pe scena fashion, cu un istoric, faimă și clienți bine definiți. Noi acum facem primii pași”.
Reporter: Nu se întâmplă să te oprească oamenii pe stradă să te întrebe ce-i cu geanta aceea „ciudată”?
Sanda Cojocaru: (cu entuziasm) „O, dar foarte mulți! Mai nou a început fenomenul acesta și în București: „nu te supăra de unde ai geanta aceasta, este foarte frumoasă”, mi se spune, iar eu scot atunci o carte de vizită și povestim.
Reporter: Ce va noutăți? Ce ar trebui să așteptăm acum din partea Bookletta?
Sanda Cojocaru: „Acum avem pe ultima sută de metri geanta pentru bărbați, mai are puțin și iese din atelier, suntem tare nerăbdători. Imaginează-ți, bookbag-ul pentru bărbați! O să fie extraordinant de interesantă perioada următoare și chiar cred că o să avem un ecou pe piață”.
Reporter: Se pare că nu ne jucăm, ci asistăm la nașterea unui trend!
Sanda Cojocaru: „Într-adevăr, lansăm un trend, <It`s about following the trend>. Eu tot timpul compar cu gențile pentru căței, gențile de fițe – aceasta se află în direcția opusă și promovează un concept pozitiv, benefic.
Îmi doresc o lume în care oamenii să se plaude cu ceea ce citesc, nu cu mașini, nu cu valori materiale. Pentru mine este un scop personal în care cred foarte mult”, a accentuat tânăra.
Reporter: Dar acum mai scrii? Știu că La 18 ani ai publicat prima carte de poezie, “Culorile mele”, cu care ai câștigat premiul Debutul Anului de la Uniunea Scriitorilor din Republica Moldova.
Sanda Cojocaru: “Firește, ar fi cam greu să mă desprind de asta”, răspunde amuzată. “Îmi doresc foarte mult să mai scriu o carte, acesta este visul meu”.
Reporter: Făcând un mic efort de imaginație, ce vezi peste cinci ani pentru Bookletta?
Sanda Cojocaru: „Scopul meu nu este să se vândă în magazinele de haine, ci în librării, să existe câte un stand cu <genți pentru cărți>. Potențial există, primesc apeluri de la diverse persoane, mi se propun idei, colaborări, evenimente. Și să devină ceva mai accesibilă ca preț, în timp, și ca diversitate: de la geantă de plajă, până la geantă de seară”, răspunde fără să stea pe gânduri tânăra.
Bookletta exista pe piaţă de la începutul primaverii, când s-a lansat la targul Unveiled. Genţile sunt realizate handmade în totalitate, din piele naturală, se fac pe comandă, iar clientele Bookletta pot să-şi aleagă unul dintre cele trei modele disponibile (Mini, Maxi şi Violetta) în orice culori preferă, dupa gusturi şi stil. Până la următoarele evenimente și fapte răsunătoare, îi urăm success Sandei, și mai mult entuziasm și energie – niciodată nu sunt îndeajuns, să vorbim despre o schimbare totală, de amploare. Iar noi să mai creștem frumos, alături de cărțile preferate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News