Statele membre ale Uniunii Europene nu au putut ajunge la un acord, luni, în ceea ce privește o abordare comună pentru a fi reformată piața electricității în cadrul Uniunii, transmite agenţia EFE.
Miniştrii statelor membre au încercat să înlăture neînțelegerile în ceea ce privește funcționarea 'Contractelor pentru Diferenţă' (CdF). Aceste contracte prevăd că un stat stabilește împreună cu furnizorul un preț fix al electricității pentru o perioadă stabilită, urmând ca apoi să fie restituită diferența, în funcţie de evoluţia preţului real în raport cu cel convenit.
Statele membre ale Uniunii Europene nu au putut fi de acord dacă contractele vor fi aplicate și centralelor nucleare existente care vor avea o capacitate suplimentată sau a căror durată de funcţionare va fi prelungită, după cum a cerut Franţa, care a avut de confruntat opoziţia 'blocului antinuclear' condus de Germania.
Așadar, decizia preşedinţiei suedeze a Consiliului UE a fost de a amâna dezbaterea şi de a încerca o apropiere a punctelor de vedere la nivel diplomatic.
O altă neînțelegere a fost legată de mecanismele de asigurare a capacităţii atunci când sursele de energie regenerabile (eoliene, solare etc) funcţionează sub capacitate. Preşedinţia suedeză a făcut o concesie Poloniei, și anume, de a putea subvenţiona în continuare termocentralele pe cărbune, însă aceasta nu a fost acceptată de ţările ostile folosirii cărbunelui.
În ceea ce privește ideea de a se introduce un plafon de preţ pentru electricitatea hidro sau din surse regenerabile în cazul în care vom asistat la o creștere a preţului energiei, nici aici statele membre nu au ajuns la un punct comun.
Uniunea Europeană urmărește să introducă o reformă a pieței electricității în cadrul Uniunii pentru a liniști accelerarea deconectării de sursele de energie din Rusia, potrivit Agerpres.
Horațiu Cosma (USR) a fost invitat la DC News unde a vorbit despre rețeaua feroviară din România.
„CFR călători nu a mai cumpărat de 20 de ani trenuri noi, și multe dintre ele stau pe bară. Noi când am venit la Ministerul Transporturilor, în 2021, am spus că trebuie făcut ceva și în momentul în care a apărut această oportunitate extraordinară, PNRR-ul, cel mai mare program de reforme după revoluție, discuțiile pe care le-am avut cu Comisia Europeană s-au învârtit exact în jurul acestor chestiuni.
Nu mai vrem să facem investiții care durează 20 de ani și care sunt foarte limitate pe o linie de 100 km, vrem să investim foarte mulți bani în toate aceste reparații pe mii de kilometri și să cumpărăm trenuri noi. PNRR-ul pe calea ferată are 4 miliarde de euro, mai mult de cât pe drumuri. E cel mai finanțat program din PNRR.”, a spus Horațiu Cosma. ... Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu