În zona de vest a Bucureştiului, staţiile de tramvai recent ridicate sunt adevărate sere în aer liber. Dar acestea nu sunt singurele probleme dintr-un proiect de modernizare de 28 milioane lei.
Totul din cauza plafonului de plexiglas transparent care acoperă refugiile în care călătorii ar trebui să aştepte tramvaiul. O altă problemă semnalată de Antena 3 este legată de trotuarul special amenajat pentru nevăzători. Acesta a fost montat doar pe un sens de mers, dar a început deja să se deformeze, iar apa de la ploile din ultimele zile s-a inflitrat sub ele.
Conform sursei citate, vorbim de o investiţie de 28 de milioane de lei, care ar fi trebuit finalizată la finalul lunii mai 2022..Constructorul a cerut prelungirea termenului de finalizare până la sfârşitul anului 2022.
Tronsonul în cauză este cel mai lung al liniei 1 şi se întinde pe 26 km, dar investiţiile sunt făcute doar pe 1,1 km din această distanţă. Conform municipalităţii, tramvaiele ar urma să meargă în această zonă cu 50 km/h. Ulterior, linia 1 va trece pe vechea linie de tramvai.
„Lucrările la modernizarea liniei de tramvai de pe Bulevardul Vasile Milea se apropie de final. Lucrările la proiectul ”Modernizare linie de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea de la intersecția cu B-dul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV” se desfășoară în ritm alert, fiind executate în proporție de aproximativ 85%. Proiectul vizează modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe fostul Bd. Vasile Milea, transformat în Bd. Doinea Cornea și Bd. General Paul Teodorescu, pe care circulă tramvaiele 1 și 10, pe tronsonul cuprins între Bd. Timișoara și accesul în benzinăria OMV dinspre Pasajul suprateran Basarab. Au fost realizate lucrări de înlocuire a șinelor de tramvai, lucrări aferente sistemului de iluminat și rețelei de contact, precum și lucrări la suprastructură. În prezent, se lucrează la finalizarea ultimului tronson de șină și realizarea rețelei de contact, în paralel cu alte lucrări aferente proiectului”, arată Primaria Capitalei.
Obiectivul general al proiectului de 28 milioane lei este reducerea emisiilor de echivalent CO2 generate de transportul rutier motorizat la nivelul Municipiului Bucureşti, prin modernizarea tronsonului de 1,1 km cale dubla linie tramvai pe care circulă tramvaiele 1 şi 10, îmbunătățirea eficienței transportului public de călători, a frecvenței și a timpilor de parcurs, precum și a accesibilității, mai transmite Municipalitatea, citată de economedia.ro.
Prin comparaţie, comuna Brazi din Prahova a fost dotată încă din 2018 cu 11 staţii de autobuz ultra-moderne, fiecare cu aer condiţionat şi uşi glisante.
Acestea vor avea şi buton de panică, camere de supraveghere, dar și un monitor pe care rulează un flux de știri locale. Mai mult, pe timpul iernii în stații vor funcționa și caloriferele, astfel încât localnicilor să nu le fie frig cât timp așteaptă autobuzul.
„Am încercat să fie cât mai aproape de construcţia celor din Dubai, să spunem. Estimarea iniţială a fost de 9.000 de euro pe staţie. Sunt 11 staţii în toată comuna”, spunea primarul comunei, Radu Leonaș, potrivit Știrile ProTV. Fiecare staţie a costat doar... 8000 de euro!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu