Doar 12 din 100 de firme româneşti cu peste 10 angajaţi şi-au făcut publicitate prin intermediul Internetului în 2016, România fiind pe ultimul loc în Uniunea Europeană la promovarea afacerii pe Internet. De asemenea, mai puţin de jumătate dintre IMM-urile din România (42%) au o pagină de Internet.
Potrivit agenţiei de marketing Perceptum, statistica Eurostat semnalează un grad mare de înapoiere al antreprenorilor români în privinţa utilizării celei mai eficiente metode de promovare a afacerii, iar acest lucru îi privează de notorietate şi, cel mai important, de un segment important de clienţi, scrie Agerpres.
"Afacerile mature încep să vâneze, prin instrumente tot mai sofisticate, mai mult decât notorietate. Vor clienţi adevăraţi, nu virtuali, vor relevanţă şi influenţă în mediile sociale. Aceşti antreprenori ştiu ce înseamnă să te vinzi bine pe o reţea socială. Din păcate, cele mai multe firme româneşti riscă să rămână mult în spatele companiilor străine. Iar această statistică este cu atât mai îngrijorătoare cu cât România deţine infrastructura de comunicaţii optimă pentru aceste acţiuni', crede Raluca Ghilea, director executiv al agenţiei.
Conform statisticii europene, Malta şi Irlanda au cele mai multe firme care se promovează pe mediile sociale, respectiv 71% şi 66%. La nivel european, 77% dintre IMM-uri deţin o pagină web, 45% folosesc reţelele sociale pentru promovare şi doar 25% îşi fac reclamă pe Internet.
Potrivit Ralucăi Ghilea, în 2017, antreprenorii români ar trebui să profite de instrumentele de marketing puse la dispoziţie de Internet. În plus, adaptarea paginilor web ale firmelor la telefoanele mobile va fi obligatorie pentru cei care vor vrea sa recupereze terenul pierdut.
Potrivit companiei de analiză a traficului pe Internet StatCounter, în luna octombrie 2016, aparatele mobile şi tabletele au depăşit, pentru prima dată, desktop-urile la rata de utilizare a Internetului. Astfel, primele au generat 51,3% din rata de utilizare a Internetului în toată lumea, comparativ cu 48,7%, nivel cuantificat de desktop-uri. De aceea, potrivit Perceptum, planul de business al antreprenorilor, în 2017, ar trebui să pornească de la următoarea realitate: telefonul mobil este folosit pentru orice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu