Viteza excesivă este unul dintre principalii factori ai accidentelor mortale de pe şoselele din România. Iată însă şi câteva statistici despre mersul cu viteză peste limita legală.
1. Pentru fiecare creştere cu 1% a vitezei medii de deplasare, rezultă o creştere cu 4% a riscului de accident cu victime, respectiv cu 3% a riscului unui accident grav.
2. În cazul creşterii vitezei medii, riscul de mortalitate pentru pietonii loviţi frontal de o maşină creşte de 4,5 ori dacă maşina se deplasează cu 65 km/h în loc de 50 km/h. În cazul ciocnirii laterale dintre două maşini, riscul de mortalitate pentru ocupanţii din maşina lovită din lateral este de 85% la o viteză de 65 km/h.
3. Cu cât viteza maşinii e mai mare, cu atât ai mai puţin timp la dispoziţie să opreşti la timp pentru a evita un accident. O maşină mergând cu 40 km/h are nevoie de circa 8,5 metri pentru a opri. O maşină mergând cu 50 km/h are nevoie de circa 13 metri pentru a opri.
VEZI Şofer prins cu 203 km/h pe o stradă din Braşov. Titi Aur: În Danemarca se confiscă maşina. E armă!
4. Într-o situaţie de urgenţă, timpul de reacţie al unui şofer obişnuit este, în medie, de 1,5 secunde. De aceea, pe autostradă se aplică regula celor 2 secunde. Fiecare 10 km/h în plus la viteza de deplasare înseamnă 4,16 metri străbătuţi suplimentar înainte de a apuca să reacţionezi. La viteze mari, participanţii tind să supraestimeze timpul de reacţie pe care îl au la dispoziţie;
5. Un pieton care este lovit de o maşină care circulă cu viteza de 65 km/h are o posibilitate de 4 ori mai mare să moară decât dacă este lovit la 50 km/h; 2.000 de vieţi ar putea fi salvate în fiecare an dacă am putea reduce cu 1 km/h viteza medie pe toate drumurile din Uniunea Europeană.
6. Câmpul vizual al şoferului se îngustează pe măsură ce acesta conduce mai repede. La 130 km/h, şoferul are un unghi vizual de doar 30 de grade, ceea ce înseamnă că poate vedea mult mai puţine pericole.
7. La o viteză de impact de 70 km/h, riscul de rănire fatală este de 16% pentru un ocupant al maşinii şi de 2 ori mai mare (38%) pentru un pieton. La 80 km/h, această probabilitate creşte la 33% pentru ocupanţii maşinii şi la 61% pentru pietoni, scrie promotor.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News