Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), a spus care sunt cele mai mari probleme ale transportatorilor și ce va discuta cu ministrul Sorin Grindeanu săptămâna viitoare.
Fermierii și transportatorii români protestează în diferite zone din țară. Amintim faptul că aproximativ 6.000 de camioane au participat miercuri la o acţiune de protest, transportatorii fiind nemulţumiţi, printre altele, de evoluţia preţului la RCA.
Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), a făcut joi mai multe precizări despre evoluția protestului și ce se dorește a se discuta la o nouă întâlnire, care va avea loc între reprezentanții transportatorilor și ministrul Sorin Grindeanu.
'Aș dori ca acest protest spontan să nu se transforme în ceva politic, pentru că ar însemna că nu mai câștigăm nimic pentru brazda noastră. Într-adevăr, am avut o discuție cu domnul ministru Sorin Grindeanu. Săptămâna viitoare suntem așteptați cu lista de revendicări, cu ce probleme ne confruntăm.
Am avut niște dificultăți pe care le-am discutat înainte cu CNAIR, dar se pare că cei din conducerea CNAIR nu le-au adus la cunoștința domnului ministru Grindeanu. Dânsul ar trebui să ia măsuri contra organelor de conducere ale CNAIR pentru că nu i s-au adus în vedere aceste lucruri. Dar săptămâna viitoare sperăm să rezolvăm toate problemele.', a spus Vasile Ștefănescu.
'Două dintre cele mai mari nemulțumiri ale transportatorilor, din lista de revendicări, sunt următoarele, respectiv prima dintre ele este polița RCA. Tariful de referință la polița RCA este 8.700 de lei. Acesta este prețul afişat pe site-ul ASF-ului. Nu cum se întâmplă astăzi. Adică la B0, un camion de 16 tone plăteşte 15.000 - 17.000 de lei. Domnul prim-ministru trebuie să înțeleagă următorul fapt. De plafonarea polițelor RCA nu au ținut cont asiguratorii.
În perioada februarie 2023 - 2024, s-a scumpit polița la persoanele fizice cu 10-12 %, iar la transportatori cu până în 30%. Am găsit o soluție pe care sperăm să o discutăm și pe care sperăm să o agreeze conducerea nouă a ASF-ului, în așa fel încât firmele de asigurări care să vină pe pașaport în România să ne ofere la tariful de referință, care cuprinde absolut toate costurile legate de poliță și un mic profit. Vom încheia protocoale cu nişte societăţi de afară care ne vor da tariful de referinţă, pentru că aşa este normal într-o ţară europeană.', a declarat Vasile Ștefănescu.
'A doua mare problemă este la vamă, unde vrem să se scoată cântărirea în vamă, precum este în Occident. Cine depășește greutatea admisă, să plătească! Dar asta nu înseamnă să stăm câte o zi, două, trei în vamă pentru o cântărire abuzivă pe care face CNAIR-ul, cu tot respectul. Doresc să vă spun că acele cântare nu indică greutatea exactă. De exemplu, dacă trec cu camionul de 3 ori la același cântar va arăta 3 cantități diferite. Sperăm să rezolvăm problemele cu domnul ministru Grindeanu, săptămâna viitoare, când ne vom întâlni la discuții!', a mai spus Vasile Ștefănescu (COTAR), la Antena 3 CNN.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News