Una din cauzele principale ale accidentelor e faptul că nu se păstrează distanța de sigurață, astfel în momentul în care mașina din față frânează brusc, cel aflat în spate e luat prin surprindere.
Titi Aur a abordat acest subiect în cadrul emisiunii DC Conducem, difuzată săptămânal de DC News și moderată de Florin Răvdan.
Expertul în condus preventiv a explicat și teoria celor două secunde în tot acest context.
„Auzim mereu în România recomandări să păstrăm distanța de siguranță. Dar de fapt întrebarea e care e această distanță? Nu am inventat-o eu, ci alții care se ocupă de această treabă și au băgat-o și în lege în state precum Germania, Belgia, Suedia etc. Legea spune că trebuie să fii la jumătatea în metri a vitezei pe care o ai. Adică la 100 de kilometri pe oră nu pot fi mai aproape de 50 de metri de mașina din față. La noi nu e specificat. (...) Legea nu prevede în România o anumită distanță, sper să se stabilească acest lucru”, precizează Titi Aur.
„De ce jumătatea în metri a vitezei? Ajungem la regula celor două secunde care spune astfel: Când mașina din față trece pe lângă un punct fix, cel din spate trebuie să numere două secunde și nu trebuie să treacă mai rapid prin acel punct fix. Se traduce foarte simplu: La 100 de kilometri pe oră se fac 27 de metri pe secundă. Astfel, la două secunde se fac 54. Așadar, la 100 de km pe oră se ajunge la aproximativ cei 50 de metri.
De ce două secunde? Un om normal, care nu obosit, nu e băut și e atent, are capacitatea de a acționa de aproximativ o secundă și jumătate care e împărțită în doi timpi. Potrivit datelor medicale, timpul de percepere și până când creierul transmite că se întâmplă ceva în față trec cam 0.75 secunde. De când se primește comanda și până se pune piciorul pe frână ori se trage de volan pentru evitarea impactului mai trec 0.75 secunde”, a explicat Titi Aur.
Urmărește integral emisiunea DC Conducem din această săptămână
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu