Care este cea mai bună strategie pentru a renunța la alcool, potrivit unui studiu.
Perioada sărbătorilor în care ne întâlnim cu cei din familia extinsă sau cu prietenii este ocazia de a petrece timp de calitate, dar în multe cazuri și ocazia de a consuma alcool, uneori chiar și mai mult decât este indicat. Iar situația poate să fie destul de dificilă, mai ales pentru cei care doresc să renunțe la alcool, dar pentru care motivația să fie perturbată de anturaj.
Astfel, cercetătorii au descoperit o metodă eficientă de a-i determina pe oameni să bea mai puțin alcool: evidențiați riscul crescut de cancer care apare odată cu consumul de alcool și asociați acest lucru cu numărarea fiecărui pahar.
Această combinație specială de mesaje ”de ce să reducem” și ”cum să reducem” poate fi utilă pentru a promova o stare de sănătate bună într-o populație, au constatat cercetătorii într-un studiu din 2021.
Prea mult alcool nu duce doar la cancer, bineînțeles. Excesul de băutură este asociat cu o serie întreagă de probleme, inclusiv moartea prematură, boli de inimă, probleme digestive și un risc crescut de demență.
”Am constatat că asocierea informațiilor despre alcool și cancer cu o anumită acțiune practică - numărarea băuturilor - i-a determinat pe băutori să reducă cantitatea de alcool pe care o consumă”, a declarat economistul și psihologul Simone Pettigrew de la Institutul George pentru Global Health la anunțarea rezultatelor.
Pentru acest studiu au fost realizate trei sondaje. 7.995 de persoane l-au completat pe primul, 4.588 dintre acestea l-au completat pe al doilea trei săptămâni mai târziu, iar 2.687 de persoane au terminat ultimul sondaj la trei săptămâni după aceea.
Participanții au fost împărțiți în grupuri diferite și li s-au arătat diferite reclame și mesaje despre consumul de alcool.
O singură combinație a ieșit în evidență, în comparație cu un grup de control: O reclamă televizată care făcea legătura între băutură și cancer, împreună cu sugestia de a ține evidența băuturilor, a fost una dintre cele mai eficiente pentru a-i determina pe oameni să încerce să reducă consumul de alcool.
A fost, de asemenea, singura combinație în care oamenii și-au redus semnificativ consumul de alcool pe parcursul celor șase săptămâni, notează Science Alert.
”Există resurse limitate disponibile pentru campaniile de reducere a efectelor nocive ale alcoolului, așa că este important să aflăm ce mesaje rezonează cel mai bine pentru a ne asigura că acestea au cele mai mari șanse de a funcționa”, a spus Pettigrew.
Citește și: Cum să nu te îngrași de Sărbători. Trucurile care chiar funcționează
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News