Paul Lungu, fost scafandru, a vorbit pentru DC News despre cauzele pentru care primește doar 650 RON pensie, deși este îndreptățit la pensie specială.
Păcatul mare a fost că, în anii 1980, când am venit la Întreprinderea Românească de Pescuit Oceanic, aceasta făcea parte din Ministerul Transporturilor. Apoi a fost trecută la Ministerul Agriculturii. Din acest motiv, am impresia că mi-au fost luați bani grei la pensie. a spus Paul Lungu într-un interviu pentru DC News.
În anul 2013, așteptam să vină fiul meu din Italia să mă ajute cu dosarul de pensionare pentru că nu puteam să mă deplasez. Însă nu a putut să mă mai ajute pentru că a murit. În 2014 am ieșit la pensie. Le-am explicat celor de la CAS că mi-a fost schimbată încadrarea în cartea de muncă, din scafandru într-o funcție inferioară, deși știam sigur că sunt trecut scafandru în cartea de muncă. Apoi am aflat că m-au încadrat în altă poziție unde erau locuri libere la organizarea muncii. Când s-a vândut ultimul compartiment din IPPO, tot atunci se pare că au dispărut și arhivele. Nu am mai avut ce să fac. a spus Lungu.
Nenorocirea a fost și alta. Am lucrat 5 ani și la Cooperație la Brăila. Însă nici acești ani nu au fost socotiți pentru că trebuia să aduc adeverință când mi-am făcut dosarul de pensionare. Nu am putut mă deplasez și am fost lăsat cu ochii în soare pentru că legea nu ține cont de aceste aspecte. a explicat Lungu.
În carnetul de marinar scrie clar că am fost încadrat ca scafandru din 1983 până în 1992, cu ce nave am plecat din țară etc. Am fost nevoit să lucrez în mijlocul oceanului. Când plecam din România aveam un ordin de serviciu și mă întorceam cu procese verbale pe baza cărora făceam un raport de activitate subsemnat de directorul general. Apoi acest raport era predat la salarizare. Nu am mai aflat nimic despre ordinele de plecare pentru că se pare că au dispărut. a declarat Lungu.
Prin urmare, am o pensie de 650 RON, deși sunt îndreptățit la pensie specială. Eram trecut la pensie specială, scafandru cu merite deosebite. Fac un apel către Ministerul Transporturilor, Ministerul Muncii, prin Casa de Pensii, dar și la adresa Căpităniei Galați cu Filiala Tulcea pentru soluționarea situației. Actele ar trebui să fie la ei în arhive. Condiția mea fizică nu îmi permite să mă deplasez.'' a mai spus Paul Lungu, pentru DC News.
Lungu Paul s-a născut pe 14 aprilie 1949 în comuna Cuza-Vodă, Brăila. A fost angajat la I.P.O. Tulcea din aprilie 1977, absolvent al cursului Scafandri Autonomi S-V-1979. De asemenea, a efectuat lucrări intervenții salvare nave I.P.O. și Navrom pe Dunăre zonă Tulcea-Sulina, a efectuat expertize coloane fundație piloni la Podul Fetești-Cernavodă.
Din data 10.06.1983, Paul Lungu a fost îmbarcat scafandru pe nava Polar 1, pentru operațiuni salvare-intervenții în zona R.I.M. Africa de Vest în calitate de șef grup intervenții până în 1992
România a avut a 5-a flotă de pescuit a lumii. Ramura industriei de pescuit din România a ajuns pe locul 3 în lume, după URSS și RDG.
Acum am ajuns să importăm 92% din necesarul de peşte al ţării. Intreprinderea Românească de Pescuit Oceanic, sau IPO Tulcea, a fost distrusă după 1990.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News