Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a organizat, marţi, prima întâlnire de lucru în cadrul proiectului HeERO pentru implementarea serviciului de urgenţă eCall 112, la discuţii fiind prezenţi specialişti în domeniu din Germania, Italia, Suedia, Finlanda sau Olanda, informează STS.
Potrivit STS, fiecare dintre ţările care participă în cadrul acestui proiect este responsabilă cu implementarea şi operaţionalizarea unui sistem pilot eCall cu respectarea standardelor în domeniu.
În cadrul programului, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale are responsabilitatea coordonării pachetului ce include activitatea de operaţionalizare a sistemului la nivel european.
Întâlnirea de marţi a avut ca scop prezentarea stadiului atins la nivel implementare sistem pilot de către fiecare stat şi definirea cadrului general de operare a sistemului nou creat.
Sistemul eCall este o iniţiativă a Comiei Europene, ce a fost definit în cadrul programului eSafety, care are drept scop creşterea siguranţei rutiere şi şi salvarea de vieţi omeneşti.
Acesta presupune modernizarea sistemului 112 existent, astfel încât să permită recepţionarea apelurilor de urgenţă de tip eCall, generate automat sau manual la accidente rutiere grave. Apelul de urgenţă poate conţine comunicarea vocală dintre accidentat şi operatoarea 112, concomitent cu transmiterea automată a unor date asociate: localizarea, tipul autovehicului, direcţia de mers, numărul de pasageri.
Citește și:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu