Studenţii din noua generaţie au nevoie de storytelling și gamification. Rector Universitatea Politehnică Timişoara: Dacă nu zici ceva interesant în 7 secunde, îi pierzi!

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Tinerii din România au nevoie de stimulare vizuală şi cursuri cu tentă de entertaining. Altfel, îşi pierd interesul.

Publicitate

„Studiile arată că în ultimii zece ani timpul în care un ascultător este conectat la un discurs a scăzut de la 15 secunde la 7 secunde. Acest lucru îl simțim și la cursuri, dacă nu spui ceva interesant în cele șapte secunde, poți să îl pierzi pe student”, a declarat Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara (UPT), potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Acesta a vorbit despre necesitatea introducerii unor metode moderne și interactive de predare, precum storytelling și gamification (folosirea unor elemente de joc în predare, în scop educativ și de creștere a implicării, nu de divertisment pur și simplu). E nevoie de ele “pentru ca studenții să fie atenți”, se arată în comunicat.

Rectorul Universității Politehnica Timișoara a vorbit anumite probleme cu care se confruntă profesorii. Potrivit sursei citate, unii studenți nu știu să folosească e-mailul: „Noua generație vine cu lucruri bune, dar și cu părți mai puțin bune. De exemplu, sunt studenți care nu știu să folosească e-mailul, pun toate ideile în subject chiar dacă sunt mai multe fraze. Sau avem situații în care studenții trimit mesaje profesorilor doar pe rețelele de socializare, i-am întrebat de ce nu vor să comunicăm pe mail sau pe campusul online și ne-au spus că nu sunt obișnuiți. Le este mai simplu să comunice instant prin propoziții scurte. Este nevoie de un traseu educațional personalizat, în care fiecare student să poată pună accentul pe ce îl atrage mai mult astfel încât să îi dezvoltăm toate abilitățile”. Acesta a subliniat că este important ca studenții să învețe din greșeli, deoarece „este mai bine să faci o eroare în laborator, decât să o faci ulterior la job”. „Poate cel mai important lucru pe care trebuie să îl facă profesorul acum este să le scoată din educație expresia: nu este bine să greșești! Noi cu asta am crescut, tot timpul ni s-a spus că greșeala nu este bună, iar această mentalitate se regăsește și la mulți dintre părinții lor. La universitate trebuie să le arătăm că poți greși, iar mai important este ce înveți din acea greșeală. Este mai bine să faci o eroare în laborator, decât să o faci ulterior la job”, a încheiat rectorul Universității Politehnica Timișoara.

România rămâne lider în topul Eurostat cu cei mai mulți tineri care au abandonat timpuriu școala, peste 200 000. Peste 15% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani, din România, nu terminaseră decât cel mult 8 clase, arată datele Eurostat pentru anul 2021. La nivelul UE România a fost urmată de Spania și Italia (ambele cu 13%), precum și de Bulgaria, Ungaria și Germania cu 12% fiecare. Printre țările cu cele mai scăzute procente în 2021 se mai numără Slovenia, Grecia și Irlanda (3%), Lituania și Țările de Jos (5%)

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel