Genul nu ar trebui să fie un factor în a determina dacă o persoană poate fi un lider grozav. Abilitățile de conducere ale unei persoane ar trebui să depindă de punctele forte individuale și de trăsăturile de personalitate.
”Spre deosebire de bărbați, care tind să fie concentrați pe carieră și doresc să-și maximizeze profitul financiar din muncă, femeile văd munca ca fiind mai holistică, ca parte a planului lor general de viață. Prin urmare, au mai multe șanse să-și abordeze cariera într-un mod auto-reflexiv și să valorifice factori precum scopul, legătura cu colegii și integrarea în viața profesională”, concluzionează un studiu din 2015 al sistemului de management al talentelor Saba Software, realizat de Harris Poll.
65% dintre femei, față de 56% dintre bărbați, spun că văd liderii ca pe cei care își împărtășesc cunoștințele și sunt în ton cu colegii lor pentru a ajuta echipa și compania, potrivit aceluiași studiu citat de AIESEC.
Fostul director de marketing la Saba (acum CMO al DoubleDutch), Emily He afirmă că atunci când femeile posedă această atitudine în roluri manageriale, le-ar putea face lideri mai puternici și mai eficienți.
Business News Daily, citat de AIESEC, le-a cerut femeilor lideri să-și împărtășească gândurile despre femeile la putere.
Ele sporesc echilibrul dintre muncă și viața privată.
”Femeile sunt lideri grozavi pentru că sunt capabile să echilibreze abilitățile de conducere profesionale și personale. Este mai ușor să contactați o femeie lider cu o cerere personală sau o întrebare sensibilă. Mie îmi pasă de echipa mea și de bunăstarea membrilor ei, care include performanța lor la locul de muncă și echilibrul dintre viața profesională și viața privată. De asemenea, găsesc femeile mai proactive în a deveni mentori”, declară Amy Killoran, manager creativ, I Love Travel.
Sunt bune să facă mai multe lucruri în același timp.
„Abilitatea de a răspunde decisiv și rapid la sarcini sau probleme simultane și diferite din când în când este o componentă fundamentală a unui leadership de succes”, este de părere Carolann Tutera, președinte, SottoPelle.
Sunt niște ascultători grozavi.
„Femeile sunt lideri grozavi pentru că ne facem timp să ascultăm în loc să reacționăm imediat. Apreciem oamenii și punctele lor de vedere. Indiferent dacă au dreptate sau greșite, îi ascultăm și apoi ne luăm decizia. Tindem să oferim oamenilor oportunități pe care nimeni altcineva nu le face”, este de părere Jo Hausman , antrenor de conducere și autor, ”Go For It! Ghidul unei femei pentru perseverență”.
Se concentrează pe munca în echipă.
„Femeile cu care am lucrat demonstrează constant pasiune, entuziasm și capacitate imensă de a servi și de a fi servite de alții. Am observat că femeile iau decizii îndrăznețe și înțelepte ca lideri, bazându-se pe ceilalți să facă parte din echipa lor. Mediul este mai puțin autoritar și mai cooperant și familiar, dar cu o conducere solidă.”
Katharine M. Nohr , președinte, Nohr Sports Risk Management
Sunt comunicatori puternici.
„Se spune că abilitatea de a comunica este printre cele mai puternice abilități ale unei femei – și femeile știu să o folosească! Indiferent dacă comunică cu angajatorii, colegii de muncă sau partenerii, un flux de comunicare deschis permite claritate în îndeplinirea rolurilor și responsabilităților. Directorii de afaceri sunt capabili să comunice regulat, clar și deschis.”
Tina Bacon-DeFrece , președinte, Big Frog
Își fac meseria să pară fără efort.
„Femeile sunt experte în a face imposibilul posibil. Femeile sunt pragmatice, rezistente și, de obicei, sunt capabile să facă față situațiilor dificile cu ușurință. Perspectivele lor provin din pură forță. Ei privesc lumea cu curaj și sunt capabili să o asambleze ca într-un puzzle complex.”
Jody Clower , fondator și CEO al Nestiny
Ele gestionează bine situațiile de criză.
„Multe femei, în special mamele, sunt educatoare și știu să facă față situațiilor de criză acasă cu compasiune și răbdare. Aceste atribute devin foarte importante atunci când o femeie lider se confruntă cu situații de criză, fie că este vorba de resurse umane sau de clienți.”
Huma Gruaz , președinte și CEO, Alpaytac PR
Au o inteligență emoțională ridicată.
„Inteligența emoțională - capacitatea de a recunoaște emoțiile în sine și în alții și de a se raporta la ele - este ceva care a câștigat recent atenția ca și calitate de lider. Cred că este ceva mai natural pentru femei decât pentru bărbați și este ceva pe care l-am întâlnit personal în cariera mea. Pentru a crea cu adevărat un loc de muncă grozav și pentru a obține tot ce este mai bun de la angajații tăi, este esențial să demonstrezi inteligența emoțională ca trăsătură de conducere.”
Lakshmi Raj , co-fondator și co-CEO, Replicon
Conștientizarea nevoii de a avea mai multe femei lideri în rândurile superioare este în creștere și există din ce în ce mai multe asociații și organizații care caută strategii pentru a profita la maximum de multele talente pe care femeile le aduc la locul de muncă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu