Din cauza pandemiei de coronavirus, 32% dintre români nu mai frecventează restaurantele din centrele comerciale.
Obiceiurile de consum s-au schimbat semnificativ în ultimul an pe fondul pandemiei de COVID-19, influențând evoluția afacerilor din diverse zone de activitate. Dacă înainte de pandemie doar 7% dintre oameni susțineau că nu mergeau niciodată la restaurantele din centrele comerciale, astăzi procentul a crescut la 32%.
Studiul realizat de Reveal Marketing Research a scos la iveală faptul că 90% dintre români sunt de părere că industria HoReCa a fost afectată în mare și în foarte mare măsură de contextul pandemiei, acest lucru reflectându-se în frecventarea mai redusă a restaurantelor din mall.
Înainte de pandemie, 19% dintre români spuneau că le frecventau de 2-3 ori pe lună, iar acum 40% susțin că fac acest lucru mai degrabă o dată la câteva luni sau chiar mai rar. Atunci când merg la mall, în topul preferințelor românilor se numără restaurantele de tip fast-food (55%), restaurantele cu specific românesc (33%) și cafenelele (20%).
Cea mai importantă decizie de cumpărare de la restaurantele din centrele comercială este calitatea produselor, aceasta fiind menționată de către 54% dintre oameni. Pe locul al doilea s-au situat prețurile, pentru 41% dintre români. Totodată, un alt criteriu relevant este gradul în care sunt respectate măsurile de siguranță împotriva COVID-19 în aceste localuri, fiind amintite de către 32% dintre clienți.
Pe lângă aceste criterii, studiul a urmărit și impactul promoțiilor asupra loialității consumatorilor. Astfel, 40% dintre oameni afirmă că alternează cam aceleași reasturante în funcție de promoțiile pe care le au, în timp ce 25% spun că obișnuiesc să cumpere mereu de la același local, indiferent de promoții, potrivit BizBrașov.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu