66% dintre angajatorii români oferă beneficii extrasalariale. Tichetele de masă, serviciile medicale private și decontarea transportului se află în preferințele angajaților.
Cel mai recent sondaj derulat de platforma de recrutare eJobs România a scos la iveală faptul că doar 66% dintre angajatori mai oferă beneficii extrasalariale.
Se pare că 30% susțin că acestea nu au făcut sau nu mai fac de mult timp parte din planul de compensații, iar 5% au renunțat să le mai acorde în ultimul an. Aproape jumătate dintre cei din urmă declară că situația nu se va schimba în 2021, în timp ce 54% așteaptă să vadă mersul lucrurilor din următoarea perioadă înainte de a decide dacă le vor reintroduce sau nu.
Beneficiile cel mai des oferite rămân tichetele de masă, lucru deloc surprinzător în condițiile în care 90% dintre angajatori spun că le-au inclus în pachetele extrasalariale. Totodată, 55% dintre managerii de resurse umane participanți la sondaj au spus că oferă și abonamente la clinici medicale private, în timp ce o treime au menționat și decontarea transportului ori mașina de serviciu, potrivit revistabiz.ro.
„Foarte sus în top, dar ca o premieră a ultimilor ani, apare consilierea psihologică, pe care tot mai mulți angajatori încep să o bună la dispoziția angajaților, în special în acele companii în care se lucrează exclusiv sau preponderent de acasă de mai bine de un an. Training-urile și cursurile de dezvoltare personală continuă să fie incluse în bugetele anuale ale companiilor, urmate de abonamentele la sală, de asigurările private de sănătate, pensiile private facultative ori voucherele cadou în diverse magazine partenere”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs România.
În plus, 48% dintre angajatori susțin că valoarea pachetelor de beneficii pe care le oferă lunar fiecărui angajat este situată între 200 și 400 de lei, 13% alocă un buget cuprins între 100 și 200 de lei, iar 4,3% acordă beneficii evaluate la mai mult de 1.000 de lei pentru fiecare angajat.
„Dintre toate beneficiile pe care le primesc, angajații folosesc cel mai mult tichetele de masă, servicii medicale private și decontarea transportului. Deși spun că simt nevoia consilierii psihologice, încă nu sunt complet obișnuiți cu acest tip de serviciu. Îl consideră binevenit, dar încă își fac curaj să îl folosească. Un alt beneficiu a cărui nevoie s-a făcut simțită anul acesta, dar pe care destul de puține companii îl oferă este bugetul pentru amenajarea biroului de acasă. Este ceea ce angajații, în special cei pentru care se va prelungi perioada de muncă de acasă, își doresc într-o măsură destul de mare”, mai spune Roxana Drăghici.
Chiar dacă pachetele de beneficii extrasalariale au suferit anul acesta o serie de modificări, managerii de resurse umane spun că ele nu par a cântări mai greu decât în trecut în ochii angajaților și nici nu devin un criteriu de departajare în momentul în care vine vorba de alegerea unei companii pentru care să se angajeze, precizează BizBrașov.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu