Serviciile financiare alternative câştiga teren în rândul românilor, în condiţiile în care 16% dintre românii utilizatori de internet folosesc în prezent servicii financiare alternative, arată studiul 'Digital ŽEvolution: Connected Consumer Monitor'.
Analizând motivele care au stat la baza orientării clienţilor spre serviciile financiare alternative, studiul, realizat de EXACT Business Solutions în luna noiembrie 2018, arată că cel mai important aspect de care s-a ţinut cont este încrederea - 40%. Sunt, de asemenea, apreciate lipsa birocraţiei (37%), alimentarea foarte rapidă a cardului propriu (34%), transferurile instante către alţi deţinători de servicii financiare alternative (30%), cursul de schimb avantajos (29%), posibilitatea retragerii de bani de la orice bancomat, fără comision (28%), sistemul bine securizat (27%). Românii care nu apelează la servicii financiare alternative îşi justifică opţiunea aducând în prim-plan lipsa de informaţii cu privire la avantajele utilizării unor astfel de servicii (32%). 'Printre motivele enumerate de aceştia se mai regăsesc lipsa ocaziei de utilizare (25%), teama datorată lipsei informaţiilor de utilizare (21%) şi gradul înalt de satisfacţie în relaţia cu banca actuală (21%)', afirmă Julien Zidaru, managing partner Exact Business Solutions.
În rândul brandurilor cu cea mai ridicată notorietate, Telekom Banking obţine cele mai mari procentaje - 41%, fiind urmat de Orange Money (21%), iCARD (9%), Revolut (7%) şi Monese (6%), menţioneză studiul. În ceea ce priveşte serviciile financiare alternative cele mai folosite, Telekom Banking înregistrează o rată de utilizare în rândul populaţiei utilizatoare de internet de 7%, fiind urmat de Orange Money - cu 3% şi Revolut, respectiv Monese - ambele cu 2%. Telekom Banking reprezintă tot prima opţiune (11%) şi atunci când este analizată probabilitatea ca un român, utilizator de internet, să folosească în viitor serviciile financiare alternative. Orange Money este menţionat de 7% dintre respondenţi, iar iCARD de un procent de 3%. Informaţiile sunt parte a celui de-al treilea studiu 'Digital ŽEvolution: Connected Consumer Monitor', realizat de EXACT Business Solutions în luna noiembrie 2018. Cercetarea a fost realizată pe subiecţi cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, rezidente în mediul urban şi rural şi utilizatoare de internet. Volumul eşantionului a fost de 1.123 respondenţi. Aceştia au fost selectaţi din panelul EXACT Business Solutions, care conţine 50.000 de respondenţi, chestionarul fiind administrat online.
VEZI ȘI:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu