Medicul nutriționist Mihaela Bilic a făcut referire la un studiu despre zahăr.
„Zahărul scade imunitatea. Nu era destul că zahărul îngrașă, îmbătrânește, face carii dentare și crește colesterolul în sânge. Acum aflăm că afectează grav rezistența organismului la boli”, și-a început astfel medicul nutriționist Mihaela Bilic pe contul de Instagram.
„Un studiu făcut de Universitatea Loma Linda din California a arătat că o doză de băutură răcoritoare, ce conține 7 lingurițe zahăr (30g), declanșează după numai 5 minute o scădere cu 35% a capacității de fagocitoză a globulelor albe responsabile de apărarea imunitară, efect ce durează câteva ore. Consumul a 100g zahăr, cât conține un litru de suc, duce la o scădere dramatică de 97% a răspunsului imun!
Concluzia: zahărul rafinat nu conține nici nutrienți, nici oligoelemente, ci doar calorii goale. El favorizează procesele oxidative și inflamatorii, crește nivelul de aciditate din organism, fragilizează țesuturile și sistemul imunitar. Deci nu ne face viața mai dulce, ci doar ne “ruginește” mai repede”, a conchis Mihaela Bilic.
Amintim că medicul nutriționist Mihaela Bilic a scris, pe Instagram, despre un experiment interesant legat de o prăjitură. Rezultatul cu privire la percepția consumatorilor i-a uimit pe mulți.
„Dincolo de calitatea ingredientelor și rețeta după care este preparat un produs, experiența gustativă depinde foarte mult de felul în care este prezentat. Cu alte cuvinte merită să punem preț pe ritualul de servire/eleganța mesei. Într-un restaurant din Illinois a fost făcut un experiment pe 175 de persoane cărora li s-a dat o prăjitură cu ciocolată gratis, pe motiv că este o rețetă nouă, ce trebuie testată înainte de a fi introdusă în meniu. Clienții erau rugați să evalueze calitatea desertului și să spună cât ar plăti pentru el.
Prăjitura Brownie era identică ca rețetă, de aceeași dimensiune, unica diferență consta în modul în care era prezentată. Au existat trei variante: pe farfurie de porțelan, pe farfurie de carton și pe un simplu șervețel de hârtie.
Rezultatul percepției consumatorilor?
Cea pe farfurie de porțelan a fost declarată “excelentă”, cea pe farfuria de carton a fost “bună”, iar cea pusă direct pe șervețel s-a dovedit a fi “ok, dar nimic special”!
La capitolul preț, clienții au fost dispuși să plătească de 3 ori mai mult pentru o Brownie pe farfurie.
Dacă aspectul și prezentarea contează, de ce să nu folosim asta în beneficiul nostru? Nu consumați mâncarea direct din caserolă, din pungă sau din ambalaj, își pierde din calitate. Și cu cât o apreciem mai puțin, cu atât o să mâncăm mai mult!”, a scris Mihaela Bilic pe contul de Instagram.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News