Studiul, realizat pe adolescenți, arată că integrarea determină o creștere considerabilă a rezultatelor la învățare în rândul celor cu nevoi speciale de învățare, comparativ cu cei care învață în medii mai izolate.
Argumentele în favoarea integrării elevilor cu cerințe educaționale speciale în clase din cadrul sistemului general de învățământ, argumente care nu s-au bazat pe rezultate academice de necontestat până acum, au primit un puternic sprijin printr-un studiu publicat anul acesta, citat recent de site-ul de informații și perspective educaționale Edutopia.
Realizat de cercetători de la Universitatea din Indiana (SUA), studiul a avut un eșantion de aproape 24.000 de adolescenți care se califică pentru servicii speciale de educație, elevi a căror evoluție a fost urmărită între clasa a 8-a (2013) și absolvirea liceului (2018).
Cercetarea arată că elevii cu dizabilități care petrec cu 80% mai mult timp în clase din sistemul general de învățământ au avut rezultate mai bune la citire și matematică decât cei cu dizabilități similare, care au petrecut mai mult timp în clase dedicate elevilor cu nevoi speciale de educație.
Studiul notează că elevii din medii incluzive de învățare se implică într-un model mai riguros de învățare decât ceilalți și sunt mai pregătiți pentru oportunitățile de învățare și angajare disponibile la finalizarea liceului.
Clasa din sistemul general de educație ar trebui să fie tratată drept locul desemnat automat pentru integrarea elevilor cu nevoi speciale, clasele speciale urmând să fie alese doar când toate celelalte opțiuni au fost epuizate, afirmă cercetătorii, citați de Edutopia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News