Un sondaj realizat de Fundația World Vision România prezintă noi date privitoare la modul în care informația școlară a fost asimilată de copiii din România.
Aproape jumătate dintre profesorii din mediul rural consideră că elevii lor au pierdut între 1% și 45% din materie în pandemie, potrivit unui sondaj realizat de Fundația World Vision România în luna februarie. Se pare că în 9% dintre cazuri, pierderile au fost majore, între 46% și 80%, remarcându-se și o degradare a notelor în cazul multor copii în timpul predării online.
Sondajul a fost realizat în perioada 5-12 februarie, în 74 de școli din mediul rural situate în 14 județe. Cercetarea a avut loc în contextul redeschiderii școlilor și al publicării ordinului din 19 februarie ce vizează educația remedială, conform edupedu.ro.
În cadrul sondajului, 30% dintre cadrele didactice au susținut că pierderile de învățare sunt relativ mici de până la 10% din materie, 19% au indicat o pondere de 21-30%, 17% au afirmat că elevii au pierdut între 11% și 20% din materie, iar 10% consideră că elevii au pierdut de la 46% până la 80% din materie.
Cât timp predarea s-a desfășurat online, respectiv în perioada octombrie – decembrie 2020, notele multor elevi au scăzut comparativ cu perioada anterioară. 54% dintre profesori au declarat că acestea nu au suferit modificări semnificative, însă 3% au afirmat că s-a remarcat o scădere.
În ceea ce privește educația remedială și adaptarea la digital, o treime dintre profesorii chestionați au declarat că au mare nevoie de pregătire pentru integrarea noțiunilor de educație remedială, însă la fel de mulți se consideră pregătiți. 80% au nevoie de formare în domeniul educației digitale, 77% vor un ghid standardizat pentru a preda și a evalua elevii online, precizează BizBrașov.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu