Cât de bine se pricep românii la calculatoare? Iată ce arată ultimul studiu.
Conform celui mai recent studiu în acest sens, 78% dintre români spun că dețin competențe digitale pentru că știu cum să deschidă calculatorul și să verifice conexiunea la internet. Iată cât de mult se pricep, de fapt, românii la calculatoare. Așadar, românii consideră că dețin competențe digitale pentru că știu să caute informații pe internet (72%), să editeze un text (65%) sau pentru că știu niște noțiuni de bază atunci când vine vorba de securitatea datelor (55%), potrivit celui mai recent studiu local condus de ICDL împreună cu Cult Market Research.
De asemenea, conform Eurostat, România se situează pe ultimul loc, în Europa, la capitolul competențe digitale de bază. Termenul de “competențe digitale” este confundat cu înțelegerea unor noțiuni de bază pe care ar trebui să le aibă orice utilizator care deține un dispozitiv cu acces la internet, spune Paul Acatrini, cercetător Cult Market Research.
În acest sens, românii cred că dobândirea unei certificări într-un anumit domeniu este nu mai mult decât un act obligatoriu care să le asigure viitorul (intrarea la facultate, avansarea în carieră, etc), nicidecum o dovadă a dobândirii reale ale unor anumite competențe. Conform datelor din studiul menționat mai devreme, aflăm că această realitate este construită încă de pe băncile primilor ani de școală, când elevii nu acordă destulă atenție orelor de TIC sau informatică și ajung acum să resimtă carențele acumulate. Totuși, românii devin mai conștienți de impactul pe care îl poate avea tehnologia în viața lor și sunt mult mai deschiși să învețe și să înțeleagă că lucrurile evoluează mult mai rapid față de alte perioade. În acest context, 84% dintre respondenții studiului local atestă că știu de existența cursurilor de utilizare a calculatorului, iar 55% dintre ei intenționează să se înscrie la astfel de cursuri.
ICDL, un standard de certificare internațional care răspunde nevoilor de digitalizare ale românilor, își dorește ca alfabetizarea digitală să fie, mai întâi, înțeleasă cu adevărat, și apoi conștientizată de oameni ca fiind o prioritate, și nu doar o obligație. De asemenea, standardul ICDL își propune să dezvolte o populație de oameni educați, din punct de vedere digital, și să aducă un impact pozitiv în rândul românilor care sunt dornici să învețe și să evolueze spre viitorul în care utilizarea tehnologiei nu mai este o alegere, ci o necesitate. În plus, ICDL nu servește doar la obținerea unor competențe digitale de bază, ci și la dezvoltarea unor skill-uri digitale pentru angajați independenți digital, venind în completarea unui alt punct de discuție regăsit în studiu: mulți români s-au aflat în situația de a rata o oportunitate de angajare sau avansare în carieră din cauza lipsei unei certificări de competențe digitale.
Mai multe în infograficul de mai jos:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News