SUA propun interzicerea mașinilor inteligente cu tehnologie chineză și rusă

Sursa Foto: FreePik
Sursa Foto: FreePik

Departamentul de Comerț al SUA va propune luni interzicerea vânzării sau importului de vehicule inteligente care folosesc tehnologie chineză sau rusă din cauza preocupărilor de securitate națională, potrivit oficialilor americani.

O investigație a guvernului SUA, începută în februarie, a identificat o serie de riscuri pentru securitatea națională cauzate de software-ul și hardware-ul din China și Rusia, integrate în vehiculele din SUA, inclusiv posibilitatea sabotajului de la distanță prin hacking și colectarea de date personale despre șoferi, a declarat duminică secretarul pentru Comerț, Gina Raimondo, într-o conferință telefonică cu reporterii.

„În situații extreme, un adversar străin ar putea opri sau prelua controlul tuturor vehiculelor care operează în Statele Unite, în același timp, provocând accidente sau blocând drumurile,” a spus ea.

Regula nu s-ar aplica vehiculelor deja aflate pe drumurile din SUA, care au deja instalat software chinezesc, a declarat un oficial de rang înalt al administrației pentru CNN. Interdicția privind software-ul ar intra în vigoare pentru vehiculele din „anul model” 2027, iar interdicția privind hardware-ul pentru „anul model” 2030, conform Departamentului de Comerț.

Acțiunea de reglementare propusă face parte dintr-o luptă mult mai amplă între Statele Unite și China, cele mai mari două economii ale lumii, pentru a securiza lanțurile de aprovizionare ale tehnologiilor informatice esențiale ale viitorului, de la semiconductori la software-ul AI.

China, în special, a investit masiv în piața vehiculelor conectate, iar progresele făcute de producătorii chinezi în Europa au îngrijorat oficialii americani.

Guvernul chinez are propriile îngrijorări legate de datele colectate de vehiculele Tesla, iar autoritățile chineze au interzis mașinilor să intre în unele dintre compusele guvernamentale, a raportat anterior CNN.

Propunerea de regulament a Departamentului Comerțului se referă la „vehiculele conectate,” un termen general pentru aproape orice mașină modernă, autobuz sau camion care utilizează conexiuni de rețea pentru asistență rutieră, comunicații prin satelit sau alte funcții. Aceasta acoperă hardware-ul și software-ul care interacționează cu tehnologia-cheie ce permite vehiculului să comunice cu exteriorul, cum ar fi Bluetooth, WiFi și altele.

Va exista o perioadă de 30 de zile pentru comentarii publice privind regulamentul propus, iar Departamentul Comerțului intenționează să emită o reglementare finală înainte de sfârșitul mandatului administrației Biden, a declarat un oficial de rang înalt. Administrația Biden va publica și o analiză economică a costurilor așteptate pentru producători și consumatori în vederea respectării regulamentului propus, a adăugat oficialul.

Guvernul chinez a negat acuzațiile SUA conform cărora hackerii săi s-au infiltrat în infrastructura americană

Raimondo a spus că anunțul de luni nu este o măsură protecționistă, așa cum au acuzat criticii chinezi. „Nu este vorba despre comerț sau avantaje economice,” a declarat Raimondo. „Este o măsură strict legată de securitatea națională.”

„Dacă China sau Rusia, de exemplu, ar putea colecta date despre locul unde locuiește șoferul sau la ce școală merg copiii săi, unde este medicul lor, acestea sunt informații care ar putea face un american vulnerabil,” a spus ea.

Oficialii americani sunt îngrijorați că stațiile de încărcare electrică și alte infrastructuri echipate cu anumite hardware-uri sau software-uri ar putea fi exploatate de hackeri cu legături cu China, Rusia sau alte puteri străine.

„Am văzut deja dovezi ample că RPC (Republica Populară Chineză) a poziționat malware în infrastructura noastră critică pentru a provoca disfuncționalități și sabotaj,” a declarat consilierul de securitate națională de la Casa Albă, Jake Sullivan. Dacă milioane de mașini inteligente cu tehnologie vulnerabilă de fabricație chineză vor circula pe drumurile din SUA, „riscul de disfuncționalitate și sabotaj crește dramatic,” a adăugat el.

Guvernul chinez a negat acuzațiile SUA conform cărora hackerii săi s-au infiltrat în infrastructura americană.

„China se opune extinderii excesive a conceptului de securitate națională de către SUA și acțiunilor discriminatorii luate împotriva companiilor și produselor chinezești,” a declarat Lin Jian, purtătorul de cuvânt al Ministerului de Externe al Chinei. „Îndemnăm partea americană să respecte principiile pieței și să ofere un mediu de afaceri deschis, echitabil, transparent și nediscriminatoriu pentru companiile chinezești.”

Aceasta este cel mai recent exemplu în care Departamentul Comerțului încearcă să-și folosească autoritatea de reglementare pentru a proteja consumatorii americani de software-ul fabricat în străinătate, considerat o amenințare.

În iunie, departamentul a interzis vânzarea și furnizarea anumitor produse și servicii fabricate de firma rusă de securitate cibernetică Kaspersky Lab, al cărei software antivirus este utilizat de sute de milioane de oameni din întreaga lume.

Măsuri ample menite să sprijine unul dintre grupurile-cheie de susținători ai lui Biden și Harris: muncitorii sindicalizați din industria auto din Midwest

Propunerea de interzicere vine în aceeași zi în care Casa Albă a anunțat o serie de inițiative noi menite să sprijine muncitorii din industria auto, în special în statul-cheie Michigan, care a fost esențial pentru victoria președintelui Joe Biden în 2020. Echipa de campanie a vicepreședintei Kamala Harris consideră că Michigan este un stat de câștig obligatoriu în noiembrie.

Alte inițiative anunțate luni de Casa Albă includ finanțări de 1 miliard de dolari pentru furnizorii mici și mijlocii din industria auto, un nou program pilot pentru a pregăti lucrători în cel mai populat județ al statului pentru locuri de muncă în lanțul de aprovizionare auto, finanțare pentru sprijinirea pregătirii lucrătorilor care instalează stații de încărcare pentru vehicule electrice și alte inițiative în întregul stat.

Acestea sunt măsuri ample menite să sprijine unul dintre grupurile-cheie de susținători ai lui Biden și Harris: muncitorii sindicalizați din industria auto din Midwest. Anul trecut, Biden a devenit primul președinte care a vizitat o linie de protest în timpul grevei United Auto Workers și a făcut din atragerea membrilor de sindicat o parte esențială a mesajului său politic în perioada petrecută la Casa Albă.

Harris a preluat această responsabilitate și a făcut deja mai multe vizite în Michigan de când a preluat conducerea campaniei. Comunicatul de presă al Casei Albe care anunță noile inițiative include, notabil, o declarație a vicepreședintei care laudă programele. Nu include nicio declarație de la Biden.

„Cred într-o economie în care toată lumea are șansa de a concura și de a reuși. Investiția în ambițiile și aspirațiile oamenilor noștri este cea mai bună modalitate de a dezvolta economia americană și clasa de mijloc”, a spus Harris în declarație. „Cu toate acestea, de prea mult timp am văzut o lipsă de investiții în comunitățile din întreaga Americă și obstacole profunde în calea oportunităților economice – inclusiv în comunități cu o tradiție istorică în producție, cum ar fi Detroit”, conform CNN.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel