H&M încearcă să se îndepărteze de concurența directă cu gigantul fast-fashion Shein.
În timpul Săptămânii Modei de la Paris, Cher, cântăreața suedeză Robyn și DJ-ul sud-coreean Peggy Gou au cântat în clubul de noapte Silencio în fața unei mulțimi de actori și modele, printre care Jared Leto, Elle Fanning și Irina Shayk. Toți purtau ținute strălucitoare din cea mai recentă colecție H&M, o colaborare cu brandul regretatului creator de modă Paco Rabanne, care a fost pionier în utilizarea lanțului metalic și a paietelor în modă în anii 1960.
Evenimentul plin de vedete găzduit de retailerul suedez de modă este un exemplu de abordare a clienților cu aspirații mai înalte, în timp ce încearcă să își refacă marjele de profit și să se îndepărteze de concurența directă cu gigantul fast-fashion Shein, potrivit Reuters.
Creșterea rapidă a retailerului online fondat în China, care vinde rochii la 8 dolari, tricouri la 5 dolari și bijuterii la 2 dolari, este un factor de răsturnare a industriei. Potrivit Coresight Research, Shein este în prezent cel mai mare retailer fast-fashion din lume, cu o cotă de piață estimată la 18%, urmat de Inditex, proprietarul Zara, cu 17%, și H&M, cu 5%.
Mai mult, Shein îi "amenință" pe acești jucători în regiunea lor principală: aplicația sa are mai mulți utilizatori europeni decât americani, potrivit data.ai, și și-a dublat numărul de utilizatori activi lunar în regiune, ajungând la 65,5 milioane din ianuarie 2022.
"Nu există nicio îndoială că Shein este un perturbator. Au intrat pe piață și au crescut foarte repede, ceea ce sunt sigur că a surprins H&M", a declarat Adil Shah, manager de portofoliu la Storebrand din Oslo, care deține acțiuni H&M.
H&M a declarat vineri că strategia sa de a oferi clienților "cea mai bună combinație între modă, calitate și sustenabilitate, la cel mai bun preț" rămâne neschimbată.
Vânzările companiei au scăzut cu 4% în cel de-al patrulea trimestru, pierzând teren în fața Zara, a cărei companie mamă Inditex a înregistrat o creștere a vânzărilor de 7% pentru cel mai recent trimestru.
Atunci când inflația a dus la creșterea costurilor, anul trecut, H&M a crescut prețurile mai lent decât Zara, deoarece baza sa de clienți este, în medie, mai sensibilă la preț. Dar, anul acesta, creșterile de prețuri și limitarea reducerilor au ajutat-o să își majoreze marja operațională la 5,9%, pentru primele nouă luni ale exercițiului financiar, de la 3,9% în aceeași perioadă a anului trecut.
Alistair Wittet, manager de portofoliu la Comgest din Paris, a declarat că H&M, Gap și alte mărci tradiționale pierd cota de piață în favoarea Shein, dar că Zara este mai puțin amenințată în mod direct, deoarece clienții săi au un anumit statut social.
"Aș fi foarte surprins dacă Zara ar pierde cotă de piață în următorii ani", a spus Wittet. "Nu mă îndoiesc că Shein va crește mai repede, dar Zara va continua să depășească performanța industriei de îmbrăcăminte în general".
Încercând să atragă clienții cu aspirații mai înalte, H&M calcă pe urmele rivalului său spaniol, care a reușit să-și îmbunătățească imaginea prin modernizarea magazinelor și prin marketing. Investitorii par optimiști în ceea ce privește posibilitatea ca H&M să își poată atinge ținta de a obține o marjă operațională de 10% în 2024 - acțiunile sale au crescut cu aproape 60% în acest an, depășind Inditex. Cu toate acestea, compania-mamă a Zara are o evaluare mai mare decât H&M.
Shah, de la Storebrand, a declarat că H&M lucrează, de asemenea, pentru a aduce mai repede pe piață noi colecții pentru a concura mai bine cu Zara și cu cei de la Shein. Colecția Rabanne arată că H&M încearcă să se diferențieze prin ridicarea brandului său și prin creșterea componentei de modă, a declarat Nicolas Champ, analist la Barclays, ca răspuns la creșterea rapidă a Shein, care face ca partea de buget a pieței să fie mult mai competitivă.
H&M spune că aceste colaborări cu designerii săi "arată clar că designul și sustenabilitatea nu sunt o chestiune de preț", dar prețurile sale sunt mult mai mari decât media retailerului.
Colecția include o rochie din plasă metalică realizată din aluminiu la prețul de 749 de dolari, o rochie mini din paiete la prețul de 399 de dolari, pantaloni din paiete mov la prețul de 299 de dolari și cizme de cowboy argintii la prețul de 399 de dolari.
Creșterea prețurilor ar putea face H&M mai puțin competitivă, au declarat analiștii de la RBC - dar au adăugat că performanța bună a brandului său premium Cos sugerează că există cerere pentru produsele cu prețuri mai mari.
H&M a refuzat să comenteze modul în care se prezintă colecția.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News