Submersibilul Titan, dispărut în nordul Oceanului Atlantic, este încă de negăsit.
În pofida mobilizărilor de forțe impresionante, submersibilului Titan, dispărut în nordul Oceanului Atlantic, este încă de negăsit. Operațiunea este una dramatică și contra cronometru pentru că în interiorul navei Titan este frig și întuneric, iar cantitatea de dioxid de carbon crește de la o oră la alta. Totodată, dacă sunt în viață, cei cinci pasageri ai submersibilului nu pot ieși singuri din el pentru că este închis cu șuruburi de la exterior.
Experții avertizează că șansele de supraviețuire a miliardarilor aflați la bordul submersibilului Titan sunt de doar 1%, chiar dacă SUA și Canada au mobilizat resurse impresionante pentru căutarea lor. Un vas de cercetare francez s-a alăturat, de asemenea, misiunii de salvare desfășurate pe o suprafață de aproape 26 de mii de km pătrați în apele Atlanticului.
O posibilă salvare a celor din interiorul submersibilului Titan ar fi de departe una efectuată la cea mai mare adâncime din istorie, de aproape 4.000 de metri. Ultimul record datează de acum 5 decenii, când un submersibil comercial canadian a rămas prins pe fundul mării și a fost recuperat după 76 de ore. Cei doi oameni de la bord au fost salvați cu 12 minute înainte de a rămâne fără aer.
Adrian Mihălcioiu, ofițer de marină și președinte al Sindicatului Liber al Navigatorilor din România, a explicat la Antena 3 CNN de ce această misiune de salvare este una atât de complicată.
"Ce primesc eu pe surse de știri și de la canalele specializate sunt trei scenarii, să spun așa. Unul spune că s-ar fi așezat pe nava Titanicului și de acolo lucrurile au început să degenereze, apoi s-ar putea ca instalația de la bord să se fi stricat sau chiar pe fundul oceanului să fie existat ceva care să mute submarinul într-o poziție în care să nu mai poată funcționa. Apoi, sunt și scenarii pentru cei din interior. Cele mai frumoase și cele mai pozitive ar fi că sunt încă în viață și că toate aparatele din interior funcționează, însă sunt scenarii și scenarii pesimiste, care spun că din cauza aparatelor de la bord care au încetat să funcționeze corespunzător, s-ar putea ca acești oameni să nu mai fie în viață.
Din păcate, acest submersibil nu are totuși o instalație de filtrare a dioxidului de carbon, cum ne-am fi așteptat cu toții, dar din toate punctele de vedere, dacă totul funcționează corect, cei din submarin și submarinul s-ar putea să aibă rezerve de oxigen pentru următoarele 6 ore, dacă au făcut și ceva economii s-ar putea chiar să aibă oxigen pe mai multe ore, dar nu cred că mai mult de 10 ore. E foarte dificil să faci astfel de salvări la o asemenea adâncime. Submarinele militare, spre exemplu, nu se pot scufunda la o adâncim mai mare de 1 km. Sunt anumite instalații automate care acum sunt trimise acolo la fața locului. E greu să aduci submarinul la suprafață în doar 10 ore de acum și asta însemnând că dacă până diseară nu se întâmplă nimic atunci chiar că șansele de a-i găsi în viață sunt aproape minime. Încă nu a fost localizat, iar dacă va fi totuși localizat și va fi adus la suprafață, s-ar putea să existe totuși o mică speranță de viață pentru cei cinci membri ai echipajului", a spus Adrian Mihălcioiu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News