Cinci dintre cele mai mari șase companii aeriene americane au majorat taxele pentru bagajele înregistrate începând cu ianuarie 2024.
Să luăm exemplul American Airlines. În 2023, te costa 30 de dolari să-ți înregistrezi un bagaj standard la compania aeriană. Începând cu luna martie 2024, costă 40 de dolari, pe un aeroport din SUA - o creștere uriașă de 33%.
Există multe motive, dar o cauză importantă, adesea trecută cu vederea, este îngropată în codul fiscal american.
Companiile aeriene plătesc guvernului federal 7,5% din prețul biletului atunci când efectuează zboruri interne, alături de alte taxe, scrie Reuters din The Conversation. Companiilor aeriene nu le plac aceste taxe, asociația lor comercială susținând că ele cresc costul unui bilet de avion obișnuit pentru consumator cu aproximativ o cincime.
Cu toate acestea, Codul de reglementări federale al SUA exclude în mod specific bagajele de la taxa de transport de 7,5% atâta timp cât "taxa este separabilă de plata pentru transportul unei persoane și este indicată în suma exactă".
Acest lucru înseamnă că, dacă o companie aeriană percepe 300 de dolari pentru un zbor dus-întor cu un bagaj inclus, în SUA, datorează 22,50 de dolari din taxe. În cazul în care compania aeriană percepe 220 de dolari pentru a vă transporta cu avionul și, în plus, percepe separat 40 de dolari pentru bagaj, costul total este același, dar compania aeriană datorează guvernului doar 16,50 de dolari sub formă de taxe. Împărțind taxele pentru bagaje, compania aeriană economisește 6 dolari.
Poate că 6 dolari nu pare mult, dar se poate aduna. Anul trecut, pasagerii au efectuat peste 800 de milioane de călătorii cu marile companii aeriene. Chiar dacă doar o mică parte dintre aceștia își înregistrează bagajele, acest lucru înseamnă economii mari pentru industrie.
Cât de mari? De zeci de ani, guvernul a urmărit veniturile obținute din taxele pentru bagaje. În 2002, companiile aeriene au perceput pasagerilor un total de 180 de milioane de dolari pentru înregistrarea bagajelor, ceea ce înseamnă aproximativ 33 de cenți pe pasager.
Astăzi, după cum poate confirma orice pasager, taxele pentru bagaje sunt mult mai mari. Anul trecut, companiile aeriene au încasat de peste 40 de ori mai mulți bani din taxele pentru bagaje decât în 2002.
Când vor fi disponibile datele complete pentru 2023, totalul taxelor pentru bagaje va depăși probabil 7 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă aproximativ 9 dolari pentru un pasager intern mediu. Prin împărțirea costului bagajelor, companiile aeriene au evitat să plătească aproximativ o jumătate de miliard de dolari în taxe doar anul trecut.
În cele două decenii care au trecut din 2002, pasagerii au plătit în total aproximativ 70 de miliarde de dolari în taxe pentru bagaje. Aceasta înseamnă că taxarea separată a bagajelor a permis companiilor aeriene să economisească aproximativ 5 miliarde de dolari în taxe.
Economiile de taxe sunt unul dintre factorii care determină separarea taxelor pentru bagaje din cauza unei ciudățenii din lege.
Guvernul SUA nu aplică taxa de 7,5% pentru zborurile internaționale care depășesc 225 de mile dincolo de granițele țării. În schimb, există taxe internaționale fixe de plecare și de sosire. Acesta este motivul pentru care marile companii aeriene percep taxe de 35-40 de dolari pentru bagaje dacă se zboară pe plan intern, dar nu percep o taxă pentru bagaje atunci când se zboară spre Europa sau Asia.
Acest sistem ridică o întrebare interesantă: Taxele pentru bagaje forțează companiile aeriene să fie mai atente cu bagajele, deoarece clienții care plătesc mai mult se așteaptă la servicii mai bune?
Datele guvernamentale au arătat că bagajele manipulate necorespunzător au atins un vârf în 2007, cu aproximativ șapte rapoarte de bagaje pierdute sau deteriorate la fiecare mie de pasageri. Aceasta înseamnă că vă puteți aștepta ca bagajul dumneavoastră să plece într-o altă călătorie decât cea pe care o faceți cam o dată la aproximativ 140 de zboruri. Până în 2018, această estimare a scăzut la o dată la 350 de zboruri.
În 2019, guvernul american a schimbat modul în care monitorizează bagajele manipulate greșit, calculând cifrele pe baza numărului total de bagaje înregistrate mai degrabă decât pe baza numărului total de pasageri. Noile date arată că aproximativ șase bagaje la fiecare mie de bagaje înregistrate se pierd sau sunt deteriorate, ceea ce reprezintă mai puțin de 1 % din bagajele înregistrate. Din păcate, datele nu arată îmbunătățiri din 2019.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu