Aproape 170.000 de români au cheltuit peste 40 milioane euro pe vacanțe de Revelion în țară și străinătate, conform datelor transmise marți de Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).
FPTR estimează că 155.000 de români și-au petrecut Revelionul în stațiunile din țară, în creștere cu 7% față de anul trecut, cheltuind aproximativ 155 de milioane de lei, cu 8% mai mult comparativ cu anul precedent.
În străinătate au călătorit, prin intermediul agențiilor de turism, pentru petrecerea sărbătorilor de iarnă din acest an aproape 10.000 de români, în creștere cu 22%. Aceștia au cheltuit în afara țării, doar pentru servicii turistice, peste șase milioane euro, sumă cu 23% mai mare față cea din anul anterior, relevă comunicatul FPTR, potrivit Agerpres.
Chiar dacă sfârșitul de an a fost marcat de evenimente politice, economice și sociale atât pe plan intern, cât și extern, acestea nu i-au mai afectat pe turiștii români la fel ca în anii anteriori, ceea ce a determinat creșterea circulației turistice în preajma sărbătorilor de iarnă.
În această perioadă s-a menținut preferința turiștilor pentru destinațiile din România, tendință care se va păstra pe tot parcursul anului 2017, pe fondul conjuncturii politice internaționale și a siguranței pe care o oferă țara noastră ca destinație de vacanță.
Cel mai mare număr de locuri vândute de Revelion, în turismul rural
Ca de obicei, destinațiile cu tradiție au fost arhipline, înregistrându-se la nivel național o creștere a numărului de turiști cu 7% față de anul trecut. Peste 29.000 de români au ales să petreacă sărbătorile de iarnă în stațiunile balneare, în creștere de 3,5%, față de 2015. Creșteri s-au înregistrat și în Delta Dunării, dar nu și pe litoral.
În continuare, cel mai mare număr de locuri vândute de Revelion se înregistrează în turismul rural unde 55.000 de turiști au preferat să-și petreacă Revelionul, cu 5% mai mult față de anul trecut.
[citeste si]
De asemenea, creșteri s-au înregistrat și în zonele montane, unde 38.000 de persoane au optat să-și petreacă vacanța de Revelion la munte, cu 5% mai mult față de anul trecut. Pentru ofertele de Revelion ale hotelurilor din marile orașe ale României au plătit peste 35.000 de persoane, în creștere cu aproximativ 16% față de anul anterior.
În ceea ce privește tarifele percepute în perioada sărbătorilor, se constată că acestea au crescut față de anul anterior cu o medie de 6%. Cele mai căutate zone au fost Valea Prahovei, Poiana Brașov, Păltiniș, Rânca, Strajă, Călimănești, Felix și zonele tradiționale rurale Bran-Moieciu, Maramureș, Bucovina.
Românii care au ales să își petreacă vacanța de sărbători în străinătate au avut de ales între destinații de schi și sporturi de iarnă, pachete turistice de tip city-break în orașe europene și destinații exotice îndepărtate.
Destinații noi de Revelion, în preferințele românilor
Chiar dacă au beneficiat de un număr mai mic de zile libere, aproape 10.000 de români au apelat la agențiile de turism pentru petrecerea Revelionului în străinătate. Numărul celor care au petrecut sărbătorile de iarnă în alte țări a crescut cu aproximativ 22% față de anul trecut, aceștia cheltuind cu 23% mai mult. Cei mai mulți și-au cumpărat pachete pentru destinații de schi și sporturi de iarnă în Austria, Franța, Italia, Slovenia și Bulgaria.
Reprezentanții FPTR susțin că se menține un interes scăzut pentru destinații tip city-break, și se înregistrează dispariția solicitărilor pentru țările din zona Orientului apropiat și mijlociu, compensate de creșterea interesului pentru destinații îndepărtate. Au apărut însă destinații noi de Revelion în preferințele turiștilor români, precum Bahamas, Jamaica, Australia, Africa de Sud, Vietnam, Dubai. S-a înregistrat un interes crescut pentru Republica Dominicană, Maldive, Singapore, Mauritius și Thailanda.
Pe finalul acestui an s-a menținut trendul organizării pe cont propriu a vacanțelor, numărul românilor care își cumpăra servicii turistice folosind sisteme de rezervări online fiind în continuă creștere. Aceștia rezervă în special bilete de avion și cazări în destinații externe, renunțând la serviciile de masă și agrement, specifice perioadei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News