Cătălin Zeff, trainer financiar viral pe Tik Tok, Facebook şi Instagram, a spus care este suma minimă necesară pentru a începe o afacere online, în cadrul unui interviu acordat DC NEWS TV şi Radio DC NEWS.
"Ca să fac o medie din ce am recomandat eu, sincer să fiu este nevoie de minimum o mie de euro. Nu zic nu, poţi începe şi cu 500 de euro, doar că acel buget s-ar încadra categoriei de oameni care chiar nu îşi permit să strângă 1000 de euro. Sunt oameni care au 2000-3000 lei şi spun că vor să intre în acest tip de afacere, doar că nu au oportunităţi financiare necesare.
Chiar şi tema asta am abordat-o în aşa fel încât să le explic oamenilor că sunt diverse platforme unde poţi începe să îţi listezi produsele direct la sute de mii de oameni care intră zilnic pe acele platforme. Doar trebuie să listezi corect produsele. Am şi făcut un video detaliat despre cum îţi creezi corect produsele ca să ai vânzări. Dacă ai găsit 10 produse care au potenţialul necesar în România, nu în străinătate, le listezi pe marketplace-uri şi poţi avea din prima zi comenzi.
Dacă ai un buget foarte mic, eu mereu recomand să se lucreze cu furnizori locali. Deoarece marfa vine repede, de pe o zi pe alta. Şi poţi livra produsele către clienţi. După ce livrezi produsele către clienţi şi nu mai ai bani, opreşti puţin. Dezactivezi toate produsele, aştepţi să primeşti banii de pe marketplace-uri, de la curieri, etc.
Vei vedea că banii cu care ai început tu s-au dublat, poate. Foarte tare! Pui investiţia deoparte şi cu banii pe care i-ai făcut din acest business, profitul, începi iar să dai comenzi. Poate cantitate mai mare. Apoi te bagi la produse mai scumpe, ca să ai profit şi mai mare", a declarat Cătălin Zeff la interviurile DC NEWS TV şi Radio DC NEWS.
"În primul rând, trebuie să iei în considerare că dacă vrei să vinzi online, trebuie să ai o societate comercială, o firmă. Eu recomand un SRL pentru vânzări online. Ca să faci un SRL singur, te costă 127 lei. Mulţi mi-au spus că au plătit 1000, 1500 lei. Dar nu. Dacă te duci cu actele de la casa ta, nu chirie sau altceva, plăteşti 127 lei. Dacă te duci la un avocat, contabil, notar, etc, e posibil să te coste chiar şi 1500 lei.
Ăsta e primul pas, ca să fii eligibil să vinzi online.
Următorul pas este să găseşti un contabil. Firma e ca o maşină fără numere de înmatriculare. Fără contabil nu poţi merge mai departe. Discuţi care este abonamentul lunar, cât trebuie să îi plăteşti.
Mai departe, după contabil, trebuie să faci un cont bancar al firmei. Eu, personal, nu recomand doar o bancă, pentru că se schimbă de foarte multe ori ofertele.
Iar următorul pas este să începi să găseşti produsele pe care vrei să le vinzi", a mai spus Zeff.
Vezi mai multe în VIDEO:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News