Ne-am obișnuit să lăsăm inteligența artifcială să lucreze pentru noi. Chiar și să creeze! Un nou studiu arată că interesul pentru AI crește într-un ritm alert.
6 din 10 directori de marketing au folosit inteligența artificială în activitățile derulate în ultimul an, scrie deloitte.com.
Chiar dacă inteligența artificială este un domeniu în plină expansiune, directorii de marketing din întreaga lume au deja o experiență considerabilă în utilizarea acestei tehnologii în cadrul activităților lor din ultimul an, conform a 60% dintre respondenții la cea mai recentă ediție a studiului Chief Marketing Officer (CMO) Survey, realizat de Duke University cu sprijinul Deloitte. Raportul evidențiază, de asemenea, că integrarea inteligenței artificiale are un impact pozitiv semnificativ asupra organizațiilor, cu directorii de marketing menționând o îmbunătățire a productivității vânzărilor cu 6% și a satisfacției clienților cu 7%. În plus, costurile indirecte de marketing au înregistrat o scădere de 7%.
Adaptarea conținutului (53%) și generarea de conținut (49%) reprezintă domeniile cheie în care inteligența artificială este utilizată în cadrul activităților de marketing, conform studiului. Acestea sunt urmate de optimizarea conținutului și a programului de activități pentru îmbunătățirea rentabilității investițiilor în marketing digital (37%) și de utilizarea publicității programatice și achiziționarea de spații publicitare (35%). În ceea ce privește generarea de conținut, blogurile (65%), conținutul site-urilor (62%) și rețelele de socializare (55%) se evidențiază ca fiind principalele domenii în care organizațiile utilizează instrumente bazate pe inteligența artificială.
„Folosirea inteligenței artificiale în activitățile de marketing este încă în stadiu incipient, dar efectele sale sunt deja vizibile. Din perspectiva specialiștilor în marketing, inteligența artificială ar putea răspunde unor provocări precum gestionarea și optimizarea conținutului utilizat pe numeroase canale, pentru a oferi clienților o experiență unitară și personalizată în diferite ecosisteme și puncte de contact cu brandul sau chiar pentru a asigura conformarea cu diferite reglementări și a evita situații neplăcute precum vânzarea unui produs nepotrivit unui client sau dezinformarea.
Pentru echipele de marketing, inteligența artificială va juca rolul unui facilitator și le va permite să lucreze mai eficient, să-și înțeleagă mai bine clienții și să-și cultive abilitățile care vor completa beneficiile tehnologiei”, a declarat Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News