Agenția pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice, AMEPIP, a devenit operațională, a anunțat Guvernul.
Scopul super-agenției este de monitorizare a performanţelor companiilor de stat. Proiectul a fost dezvoltat împreună cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi reprezintă o premieră pentru monitorizarea şi raportarea publică a performanţelor întreprinderilor publice. ”Rolul Agenţiei este să aducă încredere că Guvernul poate asigura transparenţa, modernizarea şi performanţa companiilor de stat”, a afirmat şeful Cancelariei Prim-Ministrului, Mihai Ghigiu, conform Agerpres.
"AMEPIP este operaţională, în linie cu cerinţele prevăzute de lege şi sunt foarte încrezător pentru că am făcut acest pas la doar câteva luni. Am beneficiat de asistenţa OCDE şi de suportul Comisiei Europene pentru că atât modificările legislative, cât şi înfiinţarea AMEPIP sunt un jalon în PNRR. De asemenea, prin operaţionalizarea AMEPIP, am câştigat o interfaţă prin care putem creşte performanţa economică a României, cu efecte puternic pozitive atât pentru buget cât şi pentru companiile de stat", a afirmat Mihai Precup, preşedintele agenţiei.
Salarizarea în Agenţia pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP) se face în linie cu salarizarea la nivelul administraţiei centrale, plus 50% pe care îl primeşte orice funcţionar care lucrează pe fonduri europene, a afirmat, miercuri, preşedintele instituţiei, Mihai Precup, într-o conferinţă de presă, conform sursei citate.
"Salarizarea la nivel de AMEPIP se face în linie cu toate salarizările la nivelul administraţiei centrale. În plus, se mai primeşte 50%. (....) Salariul meu este, sper să nu greşesc, de 24.000 lei net, parcă, vorbind cu 50% suplimentar. Este conform grilei de salarizare a administraţiei centrale, plus 50% pe care îl primeşte orice funcţionar care lucrează pe fonduri europene pentru că de operaţionalizarea AMEPIP ţine să primim 3 miliarde de euro în România", a spus Mihai Precup.
Şeful AMEPIP a subliniat că salarizarea în agenţie a fost agreată de Comisia Europeană, iar recomandarea a fost aceea de a avea o salarizare mai ridicată, pentru că se lucrează pe fonduri europene şi este nevoie să fie atraşi cei mai buni experţi pentru a avea un centru de excelenţă pe partea de guvernanţă corporativă.
"Nu am avut timp (angajării din mediul privar n.r.). Toţi angajaţii AMEPIP, suntem 33 de angajaţi, toţi sunt prin detaşare pe o perioadă de şase luni, urmând ca, dacă performează la nivelul agenţiei, să fie transferaţi în cadrul acesteia şi să rămână definitiv acolo. În plus faţă de aceasta, avem încă 20 de poziţii aprobate la nivelul Guvernului, care vor fi scoase la concurs în următoarea perioadă” a spus Precup.
De asemenea, vor fi demarate 40 de proceduri de selecţie pentru peste 100 de membri în Consiliile de Administraţie ale întreprinderilor publice, conform anunțului din Guvern.
Ideea cu privire la această agenție s-a născut undeva în 2003, amintește jurnalistul Val Vâlcu, când a avut loc un referendum pentru că trebuia armonizată Constituția pentru intrarea în UE. PSD era atunci la guvernare, având majoritatea în Parlament. Mergând pe șansa câștigării alegerilor în 2004, au pregătit un proiect care dădea mai multă putere președintelui, ce exercita doar o funcție de reprezentare. Mai târziu, Ludovic Orban și Cristian Ghinea au mers mai departe cu această idee de control și au trecut în PNRR înființarea AMEPIP. Singura problemă a celor care astăzi plâng apariția super-agenției, remarcă Val Vâlcu, este că nu mai sunt la Putere. Când au trecut, în secret, agenția în PNRR, problemele invocate astăzi nu existau pentru ei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News