Supremia Grup este o binecuvântare a simțurilor, fiind sinonimă cu o poveste despre condimente. Compania este lider pe piața ingredientelor alimentare din România, iar fabrica de la Alba-Iulia, inaugurată în 2011, este cea mai mare și mai modernă de acest fel din sud-estul Europei.
Într-un interviu acordat pentru DC News, Levente Hugo Bara, directorul general Supremia Grup, a vorbit despre succesul companiei și despre influența Sistemului de Management KAIZEN.
De unde provine materia primă procesată în Supremia
“O mare parte din materia primă procesată în fabrica Supremia de la Alba Iulia provine din Asia, pentru că acolo este țara condimentelor. Asia îndepărtată este o zonă KAIZEN, pentru că oamenii trăiesc cu o altfel de abordare a vieții. Dorința mea de a implenta strategia KAIZEN vine și din experiența de a călători în Asia. Eu – în sinea mea – sunt un om KAIZEN. KAIZEN înseamnă schimbare spre bine în japonează. Această schimbare se traduce în îmbunătățire continuă. Este vorba de îmbunătățirea mentalității oamenilor și de schimbare totală”, a spus Levente Hugo Bara, într-un interviu acordat DC News.
2011 – anul de început pentru Supremia Grup
“Haideți să vă spun cum am ajuns să iau contact cu Institutul KAIZEN. Am participat la prezentare în 2010 la CJ Alba în care se vorbea despre stilul de management KAIZEN. Fiecare participant a primit câte o carte despre KAIZEN. Ulterior am zburat la New York cu avionul și am citit cartea. M-am regăsit în acele pagini ca și gândire de om. Mi-am dat seama că este o oportunitate să implementăm această strategie și la Supremia. În martie 2011, am semnat contractul cu KAIZEN România pe trei ani. De anul trecut, avem propria echipă KAIZEN care duce mai departe direcția de implementare a Institutului KAIZEN”, ne-a zis directorul Supremia.
Alt tip de gândire în Asia
“În Asia, oamenii au un alt tip de abordare a vieții. Vă spun asta și din prisma credinței lor. Ei nu cred că dacă greșești, cineva te va pedepsi. Este o abordare a sinelui. Fiecare om trebuie să se cunoască pe el însuși și chiar dacă face greșeli nu înseamnă că va fi pedepsit. Cred că religia din Asia și modul de abordare a vieții de zi cu zi a format un alt tip de gândire atât pentru muncitori, cât și pentru manageri. Se poate vedea cum dau înapoi Europa și America din cauza mentalității de a conduce lumea prin putere. Prin forță nu poți să conduci lumea. Oamenii se conduc prin armonie și înțelegere. Marea masă trebuie să facă marea schimbare”, a mai explicat liderul Supremia.
Angajații Supremia Grup și strategia KAIZEN
“În prima fază, în 2011, oamenii au fost foarte retincienți, pentru că erau multe cuvinte în limba japoneză. Oamenii se sperie de terminologie nouă. Trebuie să înveți foarte multe prescurtări, trebuie să știi limbajul KAIZEN. Următorul hop este că trebuie să intri în subconștientul omului. Trebuie să îi demonstrezi omului că dacă face cum îi spui tu are numai avantaje – atât el, cât și compania. Trebuie să intri și în zona emoțională. Nu este un lucru ușor; trebuie un pic de presiune din partea top managementului, dar răspunsul este favorabil și începe un mecanism de schimbare totală. Pot să spun că și eu mi-am schimbat tipul de gândire. Astăzi sunt un om care ascultă. Am învățat să ascult, nu să reacționez. Am învățat să nu bag în seamă lucrurile rele, iar lucrurile bune să le pun în aplicare și să mă bucur de ele”, a adăugat Levente Hugo Bara.
Cum ajută filozofia KAIZEN ca managerii să ajungă în funcții cheie la vârste onorabile
Întrebat cum ajung japonezii în funcții manageriale la vârste onorabile, în timp ce în România sunt mulți manageri care mor tineri, președintele Supremia Grup a zis: “Dacă într-o companie, procesele funcționează așa cum ar trebui să funcționeze, top managementul trebuie să aibă grijă să mențină business-ul din punct de vedere financiar și sănătos. Dacă procesele funcționează prost, atunci stresul este foarte mare, pentru că ai reclamații și poți avea productivitate slabă. Poți ajunge în insolvență și ești terminat ca și companie. Pot apărea tensiuni între nivelurile de management. Fără un sistem de management foarte bine pus la punct – cum este managementul KAIZEN – un top manager are un consum deosebit de mare. Cum ați spus și dumneavoastră – foarte mulți au avut probleme de sănătate și unii chiar au decedat pentru că nu au avut o viață ordonată și și-au consumat energia încercând să facă lucrurile să meargă”.
Productivitate uriașă după implementarea strategiei KAIZEN
“În trei ani, productivitatea Supremia Grup a crescut în jur 35%. Acest lucru se traduce și prin cotă de piață, dar și prin profit. Ne dorim în fiecare an o creștere de circa 15%. (…) Dezvoltăm gusturi noi, rețete noi, pentru că lumea vrea mereu ceva nou. Noi încercăm să combinăm creativitatea nativă și puterea de a învăța cu ordonarea pentru a scoate maximum din procent. Din acest motiv implementăm Kaizen”, a conchis Levente Hugo Bara.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu